شناسهٔ خبر: 29915844 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

ضیایی و فرجی هم می‌توانند مثل تاج باشند

احتمال بازگشت به کار بازنشسته‌های خبرساز

روسای بازنشسته فدراسیون‌های والیبال و کاراته ممکن است بار دیگر به اتاق ریاست این فدراسیون بازگردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، تصویب قانون منع به کارگیری بازنشسته ها در سمت های دولتی تا اجرایی شدن کامل آن حدود 3 ماه به طول انجامید. این موضوع در ورزش با توجه به حساسیت های بین المللی با دردسرهای زیادی همراه شد و هنوز هم وزارت ورزش نتوانسته به صورت کامل قانون را اجرایی کند.


تنها رییس فدراسیونی که توانست از وزارت ورزش برای ادامه کارش مجوز بگیرد، مهدی تاج بود. بعد از به وجود آمدن بحث هایی درباره احتمال تعلیق فوتبال و با توجه به نزدیک بودن جام ملت های آسیا نهادهای به رییس بازنشسته فدراسیون فوتبال کمک کردند تا با استفاده از ظرفیت های قانونی و استناد به بند 60 قانون ایثارگران کار خود را ادامه دهد. این موضوع چند باری از سوی رییس کمیته ملی المپیک اعلام شد و چند روز قبل با اعلام شفاهی وزیر ورزش رسمیت بیشتری پیدا کرد.


از سوی دیگر در آخرین روز از مهلت مدیران بازنشسته، وزیر ورزش تصمیم گرفت جانشین روسای فدراسیون های کاراته و والیبال را خودش معرفی کند. احمد ضیایی و محمدصادق فرجی تا آخرین روز به دنبال کسب مجوز بازگشت به کار از سوی دیوان عدالت اداری بودند؛ اما در نهایت حکمی به دستشان نرسید. این مجوز برای مهدی تاج صادر شد؛ اما در حالی که روسای 2 فدراسیون دیگر هم شامل این قانون می‌شدند، به دلیل پایان مهلت کار مدیران بازنشسته، از سمت خود کنار رفتند.


کنار رفتن این 2 نفر به ویژه احمد ضیایی با حرف و حدیث های زیادی همراه بود، اما به هر حال افشین داوری در فدراسیون والیبال به عنوان سرپرست از روز گذشته فعالیت خود را آغاز کرد.


با وجود جدایی پرسروصدای مدیران برخی از فدراسیون ها، حالا خبر رسیده ممکن است آنها بعد از مدتی به محل کار خود بازگردند. هم احمد ضیایی و هم صادق فرجی درخواست بازگشت به کار را داده بودند و مدیران وزارت ورزش نیز منتظر رسیدن مجوز این 2 مدیر بودند؛ اما به شکلی عجیب این حکم ها به دستشان نرسید.


به نظر می رسد روسای بازنشسته فدراسیون‌های والیبال و کاراته همچنان به دنبال گرفتن پاسخ درخواستشان از دیوان عدالت اداری خواهند بود. اگر آنها این مجوز را دریافت کنند، در واقع مشکلی برای ادامه فعالیت در ورزش نخواهند داشت.


با این حال پروسه بازگشت آنها هم کمی عجیب خواهد بود. با توجه به انتخاب سرپرست برای این 2 فدراسیون به صورت قانونی بعید است ضیایی و فرجی بتوانند بدون انتخابات بار دیگر وارد فدراسیون شوند. اگر راه حل دیگری از سوی وزارت ورزش در نظر گرفته نشود، در واقع آنها باید بار دیگر در انتخابات شرکت کنند تا بتوانند بازهم به عنوان رییس به کارشان ادامه دهند!


به عنوان مثال احمد ضیایی که کمتر از یک سال قبل در مجمع انتخاباتی رای آورده بود، بازهم باید در انتخابات با دیگر کاندیداها رقابت کند. موضوع برای فرجی نیز در فدراسیون کاراته به همین شکل است؛ مگر اینکه وزارت ورزش مجوز بازگشت مستقیم آنها به فدراسیون را صادر کند.


به نظر می رسد حمیدرضا گرشاسبی، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس هم که هنوز در بلاتکلیفی به سر می برد،‌به دنبال استفاده از ظرفیت های قانونی برای ماندن در این باشگاه است. شاید او برخلاف 2 رییس فدراسیون بازنشسته برکنار نشود و بعد از چند روز بلاتکلیفی بتواند به صورت قانونی بار دیگر اداره باشگاه را به دست بگیرد.


از سوی دیگر مدیران وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک که بارها در مصاحبه های خود مخالفت خود را با قانون بازنشسته ها اعلام کردند؛ اما مدعی شدند مجبور به اجرای قانون شده اند، در پی رایزنی با نمایندگان مجلس برای استثنا قرار دادن ورزش هستند.


بعد از بیانات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم مستثنی شدن برخی از مدیران بازنشسته، گویا قرار است این طرح دوباره در صحن علنی مجلس مطرح شود تا استثنائات از قانون جدا شوند. شاید لابی و مذاکره مدیران وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک با نمایندگان منجر به این شود که ورزشی ها زیرمجموعه قانون بازنشسته ها قرار نگیرند و پرونده این اتفاقات همین جا بسته شود.

برچسب‌ها:

نظر شما