شناسهٔ خبر: 29915738 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بانک صنعت و معدن برای هزار و 500 نفر در اردبیل شغل ایجاد کرد

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: این بانک با سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد ریالی در دولت تدبیر و امید برای هزار و 500 نفر در استان ایجاد اشتغال کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزاش ایرنا ، حسین مهری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این سرمایه گذاری در بحث ایجاد واحدهای تولیدی ، طرح های توسعه فعالیت های صنعتی و نیز تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی بوده است.
وی بیان کرد: در آینده نیز اولویت اول بانک، تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی است که به علت نوسانات ارز دچار مشکل شده و به سرمایه در گردش نیاز دارند.
به گفته وی، اولویت دیگر این بانک هم سرمایه گذاری در طرح های توسعه ای بوده و طرح های صادرات محور نیز در استان مورد حمایت قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به اینکه 25 درصد اشتغال استان اردبیل مربوط به بخش صنعت است، بیان کرد: بانک صنعت و معدن آمادگی تامین سرمایه و اعتبار مورد نیاز سرمایه گذاران را در استان دارد.
مهری تاکید کرد که هر واحد صنعتی که در زمینه تامین سرمایه و مسادل مالی دارای مشکل باشد این بانک آن را مورد حمایت قرار داده و در این زمینه کلینیک ارزیابی تشکیل داده است.
وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های بانک صنعت و معدن آمایش با هدف بومی سازی و نقش آفرینی در استان هاست اظهار داشت: قابلیت ها و ظرفیت های هریک از استان ها از سوی این بانک شناسایی می شود تا واحدهای تولیدی و صنعتی در ورود به بازار رقابت مشکلی نداشته باشند.
مهری گفت: استان اردبیل یک استان کشاورزی است که می توان سرمایه گذاری را در این بخش با حمایت و پرداخت تسهیلات توسعه داد.
او افزود: یکی از مزیت های این استان هم مرز بودن با جمهوری آذربایجان است و می توان واحدهای صادرات محور را در آن ایجاد و راه اندازی کرد.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن همچنین با اشاره به اینکه این بانک 550 هزار میلیارد ریال در پنج سال اخیر در بخش صنعت و معدن کشور سرمایه گذاری کرده، گفت: از طریق فایناس نیز بانک 19 میلیارد یورو تامین اعتبار کرده که برخی از این طرح ها بهره برداری شده ، برخی در حال تامین اعتبار بوده و برخی نیز در حال اقدام برای جذب اعتبار می باشد.
به گفته وی، این بانک همچنین در بحث زیرساخت ها نیز سرمایه گذاری هایی داشته که از جمله آن می توان به طرح های حمل و نقل ، انرژی ، تامین آب ، شیرین کردن آب و خرید هواپیما در دولت تدبیر و امید می باشد.
بازدید از آرتا پلاست،آرتا ویل تایر،آذر ساروج ،شرکت رویای هفت آسمان سبلان و کارخانه مایوان (تولید مینی بوس) از جمله برنامه های سفریک روزه مدیرعامل بانک صنعت و معدن به استان اردبیل است.
6016/7110

نظر شما