شناسهٔ خبر: 29914789 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

در اینستاگرام نوشت؛

واکنش رشید داوودی به انتشار عکس احمد خمینی در صفحه اول یک روزنامه: به نام پسر علیه پدر!

به گزارش جماران، حجت الاسلام والمسملین رشید داوودی در یادداشتی که در صفحه اینستاگرامی خود منتشر کرد، در واکنش به تصویر سید احمد خمینی که روز گذشته در صفحه

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران، حجت الاسلام والمسملین رشید داوودی در یادداشتی که در صفحه اینستاگرامی خود منتشر کرد، در واکنش به تصویر سید احمد خمینی که روز گذشته در صفحه اول روزنامه آفتاب یزد درج شد، نوشت: 


 صبح امروز  روزنامه آفتاب یزد در اقدامی عجیب و تامل برانگیز با انتشار این تصویر در صفحه نخست، خانمی که در تصویر حاضر است را همسر سید احمد معرفی کرد! که موجب تداوم این خط تخریبی شد. اگر این خبر کذب در روز اولِ انتشار تصویر مورد اشاره، منتشر می شد شاید می توانستیم باتوجه به سابقه این روزنامه، آن را حمل بر خطا و اشتباه کنیم، اما پس از گذشت چند روز واینکه در بسیاری از خبرها هویت فرد مورد نظر روشن شده بود، دیگر نمی توان این خطا را نادیده گرفت وبه سادگی از کنار آن گذشت. و همه میدانیم میزان تاثیر تیتر و لید خبر را واینکه بسیاری تفصیل اخبار و نوشته ها را نمی خوانند وبه همان تیتر مجمل بسنده میکنند. وهمین موجب شده در میان برخی رسانه ها، تیتر فروشی آنهم در صفحه نخست، متداول شود! 

وی در ادامه نوشت: نگارنده از صبح امروز تا کمی پیش از نگارش این یادداشت، مورد سوال افراد متعددی در مورد صحت و سقم خبر این روزنامه قرار گرفتم و حتی برخی از دوستان نزدیک که روزهای گذشته از اصل ماجرا وهویت فرد مذکور مطلع شده بودند، متاثر ازآن خبر می گفتند که چرا راستش را نگفتید که آن خانم همسر سیداحمد بوده؟!
 
رشید داوودی با اشاره به تعالیم ناب اسلام وآموزه های امامان معصوم علیهم السلام افزود:  هیچ فردی مصون از نقد نیست وهر سخن، رفتار یا نوشتاری قابلیت نقد شدن را دارد چه که نزدیکترین راه اصلاح وتعالی نقد شدن است.
اما روشن است که این تعالیم وآموزه ها، بیگانه ی از تفکر و منش ماکیاولیسم هستند، و هدفِ مشروع را توجیه گر وسیله نامشروع نمیدانند.

این فعال حوزه ادامه داد: حال اگر کسی بخواهد رفتار، نوشتار و یا  گفتار سید احمد و حتی پدر بزرگوار او یا هر کس دیگری را نقد کند هرگز نباید این حق خود را آمیخته به اباطیلی چون کذب وتهمت و... نماید. چرا یک روزنامه با سابقه در صفحه نخست خود خبری سوخته و به تحلیل رفته وپاسخ یافته را با دروغی فاحش باز نشر میکند آنهم باعبارتِ موهِن "تصویر فرزند سید حسن خمینی در کنار همسرش حین (!) سوارکاری" که به وضوح پدر را نشان گرفته و مروت را نادیده انگاشته.

رشید داوودی در پایان نوشت: نگارنده در مورد این ماجرا و عقبه تاریخی و سیاسی آن نکاتی را به رشته تحریر در آورده که در وقت مقتضی منتشر خواهد کرد.

 

انتهای پیام

نظر شما