شناسهٔ خبر: 29914259 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کشف بیش از ۱۳ تن انواع مواد مخدر و روان‌گردان در هفته اخیر

ستاد مبارزه با مواد مخدر

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف بیش از ۱۳ تن انواع مواد مخدر و روان‌گردان در هفته اخیر در کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا اسدالله هادی‌نژاد گفت: مجموع کشفیات این هفته ۱۳ هزار ۶۸۷ کیلوگرم است و نسبت به هفته گذشته که ۹۹۰۲ کیلوگرم بود ۳۸ درصد افزایش را نشان می دهد.  بیشترین حجم مواد مکشوفه مربوط به تریاک به میزان ۱۲ هزار و ۳۹۹ کیلوگرم بوده است که ۹۰.۶ درصد مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: از این میزان ۸۴۹ کیلوگرم حشیش، ۲۴۱ کیلوگرم هرویین، ۳۱ کیلوگرم مرفین،‌‏ ۲۴ کیلوگرم شیشه، ۱۹۲ لیتر مواد پیش‌ساز، ۲۶۸۷ عدد قرص روانگردان و ۱۴۰ کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.

هادی‌نژاد با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۱۱۶۲ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره ۱۱.۸ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است. از مجموع ۱۹۲ لیتر مواد پیش‌ساز مکشوفه در این مقطع مقدار ۱۰۰ لیتر مربوط به استان سیستان و بلوچستان و ۹۲ لیتر تهران است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: از ۲۶۸۷ عدد قرص روانگردان مکشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد با ۸۳۰ عدد مربوط به استان آذربایجان غربی و مابقی نیز در استان‌های تهران، کرمانشاه، مرکزی و کهگیلویه و بویراحمد کشف شده است.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۷۱ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور است،‌ اظهارکرد: بیشترین حجم کشفیات با ۳۱۳۲ کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که معادل ۲۳ درصد کشفیات کشور است و کرمان با ۲۵۵۶ کیلوگرم، فارس با ۹۶۲ کیلوگرم، یزد با ۸۴۲ کیلوگرم، تهران با ۸۳۲ کیلوگرم، هرمزگان با ۷۵۵ کیلوگرم و لرستان با ۶۲۲ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر در تشریح کشفیات مواد مخدر در سطح کشور طی یک هفته اخیر گفت: در پی اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی مأموران دریابانی استان بوشهر، حدود ۱۰۹۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک که از راه دریا وارد استان و در حاشیه ساحل جاسازی شده بود، با هوشیاری مأموران در شهرستان دیلم کشف شد که تلاش برای شناسایی و دستگیری قاچاقچیان همچنان ادامه دارد.

هادی نژاد همچنین ازکشف یک و نیم تن مواد مخدر در شهرستان های استان کرمان در این مدت خبر داد و گفت: در شهرستان‌های ایرانشهر و مهرستان همچنین هنگ مرزی سراوان در ۴ عملیات، مجموعا ۲ تن و ۴۹ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر وی افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و آذربایجان غربی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۴۸ درصد است.

هادی‌نژاد اظهارکرد: طی این مدت، ۱۶۶ دستگاه خودرو، ۷ دستگاه موتورسیکلت، شش قبضه سلاح و ۲۰ دستگاه موبایل توقیف شد.

انتهای پیام

نظر شما