شناسهٔ خبر: 29914004 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

اورتگا، استعدادیاب سابق بارسلونا: وقتی عثمان دمبله را خریدیم از بی انضباطی‌هایش خبر داشتیم

مهدی آزادی

اورتگا شکی در کیفیت بالای کوتینیو ندارد و می‌گوید در خرید دمبله کمی ریسک کردند.

صاحب‌خبر -

طرفداری - اوربانو اورتگا، استعدادیاب و دستیار سابق رابرت فرناندز در بارسلونا به صحبت درباره جذب آرتور ملو و عثمان دمبله پرداخت.

در دوران بیش از دو ساله حضور فرناندز در پست مدیر فنی بارسا، بارسا خریدهای زیادی انجام داد. مشخصا خیلی از خریدهای او و اورتگا جواب ندادند اما نمی‌توان کتمان کرد که بارسا در مدیریت فرناندز بود که امثال اومتیتی، سمدو، آرتور ملو، عثمان دمبله، کوتینیو و لنگلت را خرید. در این بین خریدهایی چون آندره گومز و آردا توران نیز ناکامی مطلق بودند.

به گزارش موندو دپورتیوو، اورتگا که حکم دست راست فرناندز را داشت و از تمام جزئيات باخبر بود، درباره عثمان دمبله و ملو می‌گوید:

از زمانی که آرتور 16 سال داشت، او را می‌شناختیم و از همان زمان بازی‌اش را در سبک ژاوی می‌دانستیم. هم من و هم همکارم، میکی آلبرت بارها به برزیل رفتیم تا بازی‌های دسته پایین‌تر مسابقات مختلف را از نزدیک تماشا کنیم. برزیل بازار بسیار خوب و بزرگی دارد و بازیکنان فوق العاده‌ای در دسترس هستند. گرمیو باشگاه بزرگی است که می‌داند چطور بازیکنان بااستعداد را پرورش بدهد و آنها را به سطح اول معرفی کند.

عثمان دمبله؟ وقتی او را خریدیم، از بی انضباطی‌ها و مشکلاتی که در اطراف او وجود داشت، خبر داشتیم. چنین محیطی هیچ کمکی به او نمی‌کند. گاهی باید ریسک کنید. اعتقاد داشتیم این مسائل ناشی از جوانی دمبله است و می‌توانیم آن را به مسیر درست هدایت کنیم. فقط او و ام باپه در لیست ما نبودند. بازیکنان زیادی را زیرنظر داشتیم. تصمیم گیری در خریدها به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. گاهی مشکل مالی وجود دارد؛ گاهی بازیکن اصلا دوست ندارد روی فیکس بودن یا نبودنش مذاکره کند و ترجیح می‌دهد ابتدا به تیم کوچک‌تری برود تا بازی کند؛ درست مثل اتفاقی که برای دمبله افتاد. ما او را از زمانی که در رن بود، می‌خواستیم ولی چون می‌دانست زیاد فرصت بازی نصیبش نمی‌شود به دورتموند رفت.

ده لیخت و دی یونگ؟ رقابت زیادی برای خریدشان وجود دارد. پاری سن ژرمن باشگاهی با منابع مالی فراوان است. بارسا باید بازیکن را با چیزهای دیگری متقاعد کند. چیزهایی مثل بازی کردن به یک سبک مشخص و لذت بخش و تلاش برای کسب عناوین مهم قهرمانی. کوتینیو؟ بعضی از بازیکنان در فصل پس از جام جهانی بیشتر از بقیه دچار مشکل می‌شوند و به نظرم کوتینیو یکی از آنها است. او شاید گاهی سطحی پایین‌تر از انتظارات داشته باشد اما شک ندارم بازیکنی درجه یک است و کاملا به سبک بارسلونا می‌خورد.

نظر شما