شناسهٔ خبر: 29913994 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

لبنان: به قطعنامه ۱۷۰۱ پایبندیم

ايسنا : رئیس جمهوری لبنان اعلام کرد که کشورش به اجرای قطعنامه ‌۱۷۰۱ شورای امنیت پایبند است.

صاحب‌خبر -

النشره گزارش داد، میشل عون، رئیس جمهورب لبنان در جریان دیدار با ژنرال استفان دل کول، فرمانده نیروهای یونیفل در کاخ بعبدا در بیروت بر پایبندی کشورش بر قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت تاکید کرد و گفت: لبنان به حفظ امنیت و ثبات در جنوب کشور تمایل دارد.

دو طرف در جریان این دیدار همچنین به بررسی تحولات اخیر در جنوب لبنان پرداختند.

میشل عون در ادامه افزود: لبنان منتظر نتایج تحقیقات میدانی کنونی درخصوص تونل‌ها است تا براساس آنچه نتایج تحقیقات اقتضا می‌کند، عمل کند.

در همین راستا، خبرگزاری رسمی لبنان در گزارشی اعلام کرد: نیروهای اسرائیلی در حال تکمیل عملیات حفاری و جست‌وجوی تونل‌ها در طرف مقابل (دروازه مرزی فاطمه) و طرف "العباره" مقابل مسیر کفرکلا – شهرستان مرجعیون در سایه استقرار نیروهای ارتش اسرائیل هستند.

طبق گزارش این خبرگزاری، در مقابل ارتش لبنان و نیروهای یونیفل به اقدامات نظارتی خود ادامه می‌دهند.

ارتش اسرائیل سه شنبه گذشته از آغاز عملیات "سپر شمال" به بهانه نابودی تونل‌های هجومی در مرزهای لبنان با اراضی اشغالی خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین به سازمان ملل اطلاع داده که دو تونل منتسب حزب الله را در مرز با سرزمین‌های اشغالی کشف کرده است.

میشل عون همچنین در دیدار با رئیس‌جمهوری اتریش اظهار کرد، باید تلاش‌های جهانی برای مقابله با تروریسم یکسان شوند و باید هر چه سریع‌تر برای حل بحران آوارگان سوری جهت بازگشت به مناطق امن بدون منتظر شدن برای تحقق راه حل سیاسی بحران این کشور وارد عمل شد.

رئیس‌جمهوری لبنان گفت: من رئیس‌جمهوری اتریش را در جریان طرح سازمان ملل برای ایجاد آکادمی انسان با هدف تعامل و گفت‌وگو قرار دادم و حمایت این کشور را خواستار شدم.

وی درباره عملیات سپر شمال در جنوب لبنان نیز تاکید کرد، وجود تونل‌ها در مرزها را به طور جدی بررسی می‌کنیم و اسرائیل تاکید کرده روی خاک خود کار می‌کند و قصد تجاوز ندارد لذا خطری صلح را تهدید نمی‌کند.

عون افزود: جنگ در سوریه پیامدهایی برای ما داشته و امروز ما به حل مشکل آوارگان کمک خواهیم کرد به خصوص با نفوذ تروریست‌ها به داخل کشور دچار مشکلاتی شدیم لذا راه حل سیاسی به اراده ما و سوریه نیست دو کشور اصلی یعنی روسیه و آمریکا بر سر نفوذ خود در سوریه نزاع دارند و دو تیم برای حل سیاسی بحران سوریه تلاش می‌کنند. احتمالا این حل طولانی شود اما به هر حال خطر تروریست‌ها علیه لبنان خاتمه یافته است.

وی به مساله دولت نیز اشاره کرد و گفت، موضوع دولت به مشکل برخورده و نمی‌توان با شیوه متعارف بین نخست وزیر مکلف و تمام گروه‌ها مشکل را حل کرد لذا باید طرحی را در نظر بگیریم زیرا خطرات بزرگتر از توان و تحمل ما هستند باید برای موفقیت تلاش کنیم اگر موفق نشویم فاجعه خواهد شد. اختلاف نظرها زیادند و باید تلاش کنیم دیدگاه‌ها را به هم نزدیک کنیم.

 

نظر شما