شناسهٔ خبر: 29913730 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

فیاض:

عملکرد دولت به‌گونه‌ای است که باید منتظر مشکلات جدی‌تری باشیم

یک استاد دانشگاه گفت: دولتی که منفعلانه عمل کرده و کشور را به‌شکل امنیتی پیش می‌برد، نمی‌تواند موفق شود و باید منتظر مشکلات جدی‌تری باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشجویی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، ابراهیم فیاض بعد از ظهر امروز در نشستی با عنوان «قیام علیه سرمایه‌داری؛ بررسی تحولات و اعتراضات مردم فرانسه علیه نظام سرمایه‌داری» که به همت بسیج اساتید در دانشگاه تهران اظهار کرد: پرداختن به موضوع فرانسه نباید ما را از خود غافل کند به خصوص با وضعیت تورم و اوضاع حادی که داریم چراکه امروز برخلاف دی‌ماه ، قشر متوسط هم درگیر وضعیت اقتصادی شده است.

وی یادآور شد: رسیدگی به اوضاع داخلی کشور از اهمیت و اولویت بیشتری برخوردار است و باید امروز تورم را به عنوان عامل محرک شرایط نامطلوب در کشور کنترل کرد.

این استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد:رسانه‌ها همیشه مولد انقلاب‌ها بوده‌اند مانند مطبوعات دوره مشروطه که موجب انقلاب شدند و امروز شبکه‌های اجتماعی نیز همین کار را خواهد کرد.

فیاض خاطرنشان کرد: ترامپ و پوتین هم در شرایط فرانسه جدی دخالت کردند و ماکرون هم واکنش نشان داد.

وی با اشاره به عملکرد وزیر راه در کشور و نابود کردن مسکن مهر، این موضوع را مورد نقد قرار داد و گفت: عدالت‌طلبی مردم‌گرا و پوپولیستی در فرانسه به عنوان یک جنبش اجتماعی آغاز شده است و این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد چراکه چپ‌گرایی سوسیالیستی در این حرکت وجود ندارد.

این استاد دانشگاه از یک فاشیسم جدید در اروپا خبر داد و تأکید کرد: امروز ساختار و فلسفه جدیدی در اروپا ایجاد شده و نوعی مردم‌گرایی در مرز جغرافیایی برای فدا کردن اقتصاد جهانی به نفع اقتصاد داخلی به‌وجود آمده است.

فیاض عنوان کرد: فرهنگ مردمی عدالت‌طلبی آغاز شده و با حضور قشرهای مختلف در تحرکات فرانسه بی‌تردید این انقلاب به فضاهای دیگر خواهد رسید.

فیاض بااشاره به این مطلب که سران جهان در حوزه‌های مختلف درحال فروپاشی است، عنوان کرد: امروز سرهای اقتصادی، فرهنگی، تجاری، سیاسی و حتی مذهبی درحال فروپاشی است و جهان تازه‌ای درحال شکل‌گیری است که باید آن را شناخت.

وی افزود: در داخل کشور نیز با وجود آنکه لیبرالیسم جایگاهی در دنیا ندارد، از آن دفاع می‌کنند، به‌طوری‌که دولت کنونی خودش بدتر از غرب است تاجایی‌که برخی از مسئولان حتی خدا و پیغمبر(ص) را نیز به سخره می‌گیرند که باید به‌حال شرایط امروز دولت تأسف خورد.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه مکرون ادامه مسیر سارکوزی را می‌دهد، عنوان کرد: امروز قشر فقیر فرانسه مرزها را درنوردیده و دیگر شاهد شورش‌های حومه پاریس علیه پاریس نیستیم، بلکه خود پاریس وارد حرکات و منازعات شده است. فرانسه نیز همیشه مهد انقلاب‌ها بوده و حرکت‌های اجتماعی مردمش در جهان تأثیر داشته است، به‌طوری‌که انقلاب مشروطه ما نیز متأثر از حرکت‌های انقلابی آن دوره فرانسه بود.

فیاض تصریح کرد: امروز رسانه‌های غرب‌گرا و طرفدار لیبرالیسم در قبال حوادث فرانسه سکوت کرده‌اند چرا که نمی‌خواهند چهره واقعی لیبرالیسم را برای دیگران تشریح کنند. امروز جهان در شرایطی قرار دارد که حتی اساتید، کلاس‌های درس و کتاب‌ها نیز دیگر رها شده و آن جایگاه خود را ندارند چراکه ایدئولوژی دولت‌-مردم درحال شکل‌گیری در جهان است و باوجود شکل‌گیری تحولات در جهان، ما از آن عقب هستیم.

وی با تأکید بر این موضوع که تحرکات اخیر فرانسه در مرزهای جغرافیایی این کشور باقی نمی‌ماند، اظهار کرد: باید منتظر باشیم تا این حرکت جدی و انقلاب، یکی پس از دیگری نه‌تنها فرانسه، بلکه اروپا و بعد از آن جهان را درگیر خود کند که قطعاً به‌سبک قدیم نمی‌توان با جهان جدید برخورد کرد.

این کارشناس سیاسی با طرح این سؤال که نمی‌دانیم دولت خواب است یا خود را به‌خواب زده نسبت به برنامه‌ریزی نکردن مسئولان برای موارد اقتصادی انتقاد کرده و خاطرنشان کرد: دولتی که منفعلانه عمل کرده و کشور را به‌شکل امنیتی پیش می‌برد، نمی‌تواند در حوزه کارش موفق باشد و باید منتظر مشکلات جدی‌تری باشیم.

انتهای پیام/4007/

برچسب‌ها:

نظر شما