شناسهٔ خبر: 29913591 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

8600 بیمار دیالیز در کشور منتظر پیوند کلیه هستند

زاهدان - ایرنا - رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری های وزارت بهداشت در حاشیه همایش اهمیت اهداء عضو در ایرانشهر گفت: هشت هزار و 600 بیمار دیالیزی در سراسر کشور منتظر پیوند کلیه هستند که از این تعداد 260 بیمار در ایرانشهر سکونت دارند.

صاحب‌خبر -

دکتر مهدی شادنوش روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تاکیدات دین مبین اسلام در خصوص اهمیت جان انسان‌ها، گفت: خدمت به خلق از بالاترین عبادت‌ها و اهدای عضو بزرگ‌ترین ایثار و فداکاری است.
وی یادآور شد: در بخش‌های کلیه، قلب، کبد و سایر ارگان‌ها بیمارانی در کشور نیازمند پیوند هستند.
رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: برگزاری این نشست‌ها، تلاشی برای فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ اهدای عضو در بین افراد جامعه در کشور است.
وی افزود: پیوند به عنوان قله علم پزشکی شناخته می‌شود و نیازمند یک سیستم مدرن است لذا باید کار فرهنگ سازی به‌درستی انجام شود.
شادنوش با اشاره به گستره فعالیت‌های مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت، تاکید کرد: حمایت طلبی و مشارکت سمن‌ها در فعالیت‌های این حوزه از سیاست‌های کنونی دولت است.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر نیز گفت: اهدای اعضای بدن عزیز از دست رفته یک خانواده، مصداق بارز عشق، بندگی و تسلیم در مقابل حق تعالی است و این رفتار ارزشی در دین مبین اسلام از مقام و منزلت بالایی برخوردار است.
نبی بخش داودی افزود: سالانه بر اثر سوانح و تصادف، حادثه و سایر موارد انسانهای بسیاری گرفتار مرگ مغزی می شوند که خانواده این افراد می توانند با اهدای اعضای بدن آنان، جان چند بیمار را نجات دهند.
وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در خصوص اهدای عضو افزود: فرهنگ سازی در مورد اهدای عضو افراد مرگ مغزی، اقدامی ضروری است و باید با بهره گیری از همه ابزارهای تبلیغاتی به اشاعه آن پرداخت.
7314 **6081

نظر شما