شناسهٔ خبر: 29913289 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

با همکاری فعالان قرآنی

قرآن محور وحدت و توسعه گلستان

گروه اجتماعی - با همکاری خبرگزاری ایکنا و موسسات قرآنی و همچنین برگزاری جلسات هم اندیشی و کارگاه های آموزشی شاهد رشد کمی و کیفی فعالیتهای قرآنی در گلستان خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از گلستان، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گلستان هدف این سازمان از راه‌اندازی صفحه استانی خبرگزاری قرآنی ایکنا را انتشار اخبار فعالیت‌های قرآنی استان و معرفی نخبگان قرآنی و موسسات فعال در این زمینه برشمرد و افزود: امیدواریم که با همکاری موسسه ها و فعالان قرآنی استان، گلستان به عنوان یک استان متحد و موفق در زمینه‌های قرآنی معرفی شود.

محمد شریف زاده گفت: در سال 82 حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور به فکر راه اندازی یک خبرگزاری اختصاصی در حوزه قرآن و معارف اسلامی افتاد و پس از آن شعبه های این خبرگزاری در تمامی واحد های استانی راه اندازی شد.

وی افزود:  جهاد دانشگاهی استان گلستان آخرین شعبه استانی جهاد در کشور است که در سال 88 شروع به فعالیت کرد و به تبع آن ایسنا و ایکنای گلستان هم به عنوان اخرین خبرگزاری‌های استانی جهاد فعال شدند.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل عدم فعال شدن ایکنا در گلستان محدودیت امکانات در جهاد دانشگاهی استان بود گفت:  اما مهم ترین دلیلی که برای راه اندازی ایکنا گلستان وجود دارد وجود دانشجویان پرانرژی و فعال استان است که هسته خوبی برای راه اندازی یک خبرگزاری موفق به حساب می آیند.

شریف زاده با اشاره به محوریت قرآن در وحدت اقوام و مذاهب استان  گفت : هر فعال قرآنی به عنوان یک خبرنگار میتواند در این مسیر پر خیر و برکت به ما کمک کند از این رو جهاد دانشگاهی پذیرای حضورهمه علاقمندان، دانشجویان و فعالان قرآنی برای همکاری حضوری و غیر حضوری در این خبرگزاری است.

وی افزود: ما در نظر داریم علاوه بر کارگاه های آموزشی، نشست های مشترکی با دستگاه های دولتی و غیردولتی و همچنین موسسات، مدارس و خانه های قرآنی داشته باشیم تا بتوانیم از همه ظرفیتهای استان استفاده کنیم.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گلستان گفت: یکی از کارهایی که می تواند به صورت مشترک بین ایکنا و فعالان قرآنی تعریف شود برنامه ریزی در جهت تولید محتوای فرهنگی با محوریت قرآن است و ایکنا  این آمادگی را دارد تا با انتقال تجربیات موسسات موفق قرآنی به مجموعه های استان، مقدمات لازم برای انجام فعالیتهای نو و موثر را فراهم نماید.

خبرنگار: فاطمه اسدی

نظر شما