شناسهٔ خبر: 29913270 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

شاپرک شجری زاده، زن معترض به حجاب خواستار تحریم برخی مقامات ایران شد

اروین کاتلر، نماینده سابق مجلس کانادا و مشاور UANI که برگزار کننده این کنفرانس مطبوعاتی برای شاپرک شجری‌زاده، از حامیان تحریم علیه ایران در کاناداست.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :
شاپرک شجری‌زاده در یک کنفرانس مطبوعاتی در پارلمان کانادا که توسط ایروین کاتلر مشاور UANI یا "اتحاد علیه ایران هسته‌ای" برگزار شد، شاپرک شجری زاده، زن معترض به حجاب خواستار تحریم ایران شد خواستار تحریم برخی مقامات ایران شد.

بنا بر اعلام صفحه توییتر "نشریه ایرانیان کانادا"، گفته می‌شود عصر روز سه‌شنبه، قرار است قطعنامه‌ای علیه ایران در سنای کانادا طرح شود و با توجه به لابی تحریم علیه ایران، انتظار می‌رود این قطعنامه تصویب شود.

هدف تحریم‌های درخواست شده از سوی سناتور لیندا فرام نماینده پارلمان کانادا که به نام حقوق بشر پیشنهاد شده‌، ایجاد محدودیت برای وزارتخانه‌ها و سازمان های‌ کلیدی از جمله وزارت ارتباطات است.

قدرت تحریم‌های کانادا کم است اما هدف‌ فشار حداکثری، منزوی کردن دیپلماتیک ایران و ایجاد پیشینه قانونی برای اعمال تحریم‌های مشابه در کشورهای دیگر است.

اروین کاتلر، نماینده سابق مجلس کانادا و مشاور UANI که برگزار کننده این کنفرانس مطبوعاتی برای شاپرک شجری‌زاده، از حامیان تحریم علیه ایران در کاناداست.

او همچنین رابطه بسیار خوبی با سازمان مجاهدین خلق (منافقین) دارد و طبق گزارش خبرگزاری‌ها در سال ۲۰۱۲ برای حذف مجاهدین از لیست سازمان‌های تروریستی تلاش بسیار کرد.

شاپرک شجری زاده معترض ۴۲ ساله به حجاب، در اسفند سال 96 بازداشت شد اما بعد از یک هفته به قید وثیقه آزاد شد. او در تیرماه سال جاری در پیامی ویدیویی اعلام کرد که ایران را ترک کرده است.

منبع: ایسنا

نظر شما