شناسهٔ خبر: 29913197 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

مرزبان: ذوب آهن یکی از قدرتمندترین تیم های ایران و آسیا است؛ اعتقاد دارم می توانم نفت مسجد سلیمان را در لیگ نگه دارم

رضا حسین زاده

علیرضا مرزبان امیدوار است که تیمش برابر ذوب آهن موفق شود.

صاحب‌خبر -

طرفداری- علیرضا مرزبان در نشست خبری پیش از دیدار تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان مقابل ذوب‌آهن اظهار داشت:

با تیمی بازی داریم که یکی از قدرتمندترین تیم‌های ایران و آسیاست و از برخی بحران‌ها رنج می‌برد. احساس می‌کنم مدیریت تیم و در رأس آن سعید آذری، منصوریان و سایر بازیکنان می‌توانند راه را نشان دهند. بزرگ‌ترین تیم‌های دنیا هم با بحران‌ها روبه‌رو و از آن رد می‌شوند. این مسئله نیاز به مدیریت تیم و باشگاه و نیز همدلی ارکان باشگاه دارد. ما قطعاً بازی خیلی سختی داریم، چون ذوب‌آهن برای احیا و بهبود شرایط خود وارد زمین می‌شود و اگر با یک امتیاز برگردیم هم فوق‌العاده خوشحال خواهیم شد.

به گزارش تسنیم، وی درباره پیاده‌روی بعد از قهرمانی سپاهان هم یادآور شد:

زمانی که اعلام کردند راهپیمایی داریم، گفتم بلافاصله پس از قهرمانی می‌آیم. این اتفاق ناشی از احساسی بود به خاطر هواداران سپاهان که در تصادف کشته شده بودند و در اعتراض به نبود ورزشگاه خوب در شهر اصفهان. ابتدا هزار نفر بودیم و سپس به 500، 100 و هشت نفر کاهش یافتیم. خاطرات خیلی خوبی از آن دوران دارم. امیدوارم فوتبال ایران به گونه‌ای باشد که کسی آسیب نبیند و شاهد حضور خانواده‌ها در ورزشگاه باشیم و والدین بچه‌هایی که در کودکستان هستند را هم به ورزشگاه بیاورند.

سرمربی نفت مسجدسلیمان در مورد غایبان این تیم برای دیدار مقابل ذوب‌آهن گفت:

محروم و مصدومی نداریم و همه بازیکنان‌مان را در اختیار خواهیم داشت. امیدوارم بازی خیلی خوب و باکیفیتی را از دو تیم ببینیم. نفت هفته‌هاست بازی خوب، کلاسیک و مدرنی ارائه می‌کند و امیدوارم با این شیوه به نتایج دلخواه خود برسیم.

مرزبان در مورد مشکلات تیم نفت از ابتدای حضور این مربی تصریح کرد:

ما ابتدا روی بُعد روانی کار کردیم. تیم ما کارش را با فکری آغاز کرد، چند بازیکن به خدمت گرفت و در نهایت فکری از تیم جدا شد. ویسی هم چند بازیکن جذب و سپس نفت را ترک کرد. بعد از این دو مربی، من آمدم. یعنی ترکیبی از سه تفکر متفاوت فوتبال با بازیکنان متفاوت. با توجه به بحران درون تیمی و مدیریتی نفت مسجدسلیمان، بازیکنان خوب تمرین نمی‌کردند و دچار بحران روحی بودند. ابتدا بررسی کردیم تیم را چگونه با هم متحد کنیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود درباره مشکلات نفت از زمان حضورش در این تیم خاطرنشان کرد:

بخشی از تیم را فکری و بخش دیگر را ویسی به نفت آورده بود. حالا ما به این تیم آمدیم. نفت از سه تفکر مختلف تشکیل شده بود و ما باید این مشکل را حل می‌کردیم. اولین مسئله این بود که چگونه تیم را متحد کنیم. متحد کردن نیروی درون تیمی پیرامون مسئله‌ای خاص و رفتن به سمت این هدف، مهمترین مسئله است. شرایط بدنی بازیکنان تیم ما افتضاح بود و قدرت مبارزه نداشتیم. ما نمی‌توانستیم بیش از 40 دقیقه بازی کنیم و به همین خاطر، در طول هفته 10 تا 11 جلسه تمرینی داشتیم تا بازیکنان را  به کیفیت اصلی بازگردانیم.

سرمربی نفت مسجدسلیمان با بیان اینکه بازیکنان تیمش ابتدا باید با تفکرات او آشنا می‌شدند تا مرزبان از آنها شناخت کسب کند، اظهار داشت:

بعد از آن باید ببینیم می‌توانیم به بازیکنان فلسفه بازی بدهیم. بررسی اینکه بازیکنان می‌توانند چه کنند و اینکه در چه نقاطی قدرت داریم تا در آن نقاط سرمایه‌گذاری کنیم. مقابل سپاهان و استقلال بازی مدرنی ارائه کردیم و باید ماشین‌سازی را شکست می‌دادیم. مقابل این تیم در ثانیه‌های پایانی گل خوردیم و برد را از دست دادیم. مقابل پدیده نیز شانس‌های بهتری داشتیم. در این شرایط هدف روشن است و می‌بینید که دارید به هدف نزدیک می‌شوید. در این زمان شما شانس‌های گل زیادی ایجاد و کمتر احساس خطر می‌کنید. ما در برخی دیدارها یک کرنر هم به حریف ندادیم و می‌دانستیم این راه نتیجه می‌دهد.

«شما به عنوان سرمربی تیم صحبت می‌کنید، می‌توانید بفهمید بازیکنان به شما و فلسفه‌تان اعتماد می‌کنند یا خیر؟»، مرزبان با بیان این جمله گفت:

وقتی سرمربی در جلسه اول وارد تمرین می‌شود، تشخیص می‌دهد در دل بازیکنان نشسته است یا خیر. در ادامه این کار، متحد کردن تیم صورت می‌گیرد. مهمترین فاکتور در فوتبال بین‌المللی یک چیز است. اینکه اگر رختکن یک تیم متحد باشند، مشکلات خارجی حل می‌شود و مشکلی وارد تیم نخواهد شد.

وی با تمجید دوباره از شاگردان علیرضا منصوریان تصریح کرد:

من بازی ذوب‌آهن مقابل پرسپولیس و فولاد را دیدم. ذوب بازیکنان بزرگ و فوق‌العاده باکیفیتی دارد و همه از این بازیکنان انتظار دارند. شاید آنها بازی مورد نظر را ارائه نکنند، اما یک جا این انفجار رخ می‌دهد! هر کسی از شخصیت فوتبالی و انسانی خود دفاع می‌کند و این خطرناک است. ذوب‌آهن کیفیت فوتبالی خیلی خوبی دارد، تیمی که قاسم حدادی‌فر کاپیتانش است و در کنارش مدیریت و کادر فنی خوبی دارد، باید بتوانند تیم را سازماندهی کنند.

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان در پاسخ به این پرسش که آیا می‌تواند نفت را در لیگ برتر نگه دارد یا خیر، خاطرنشان کرد:

اعتقاد دارم می‌توانم با تیمم چهاردهم جدول شوم. اگر دوازدهم یا سیزدهم جدول شویم، می‌توانند آن را در کتب درسی یا رمان‌ها بنویسند! برای اینکه در لیگ برتر بمانیم، دو تیم باید در لیگ برتر پشت ما باشند. با کیفیتی که از خود نشان می‌دهیم، نتایجی که کسب می‌کنیم و احساسی که پشت تیم وجود دارد، اعتقاد دارم نفت می‌تواند چهاردهم جدول شود و در لیگ برتر بماند.

مرزبان درمورد درگیری‌های لفظی میان مربیان و استفاده از اصطلاحات بد که بیشتر توسط مربیان خارجی اتفاق می‌افتد، اظهار داشت:

می‌توانم بگویم از هر دو طرف ضربه می‌خوریم.  عدم احترام متقابل باعث می‌شود دو مربی به هم توهین کنند و این اتفاق توسط سرمربی و مربیان تیم ملی تا سایر مربیان رخ می‌دهد. ما باید اخلاق، یعنی ارتباط درونی نسبت به هم  را یاد بگیریم که این کار را نمی‌کنیم. کنار زمین پرخاش می‌کنیم، از داور می‌خواهیم به بازیکنان حریف کارت زرد یا قرمز نشان دهد و تلاش می‌کنیم کنار زمین تشنج به وجود بیاوریم.

وی با بیان اینکه برخی مربیان می‌خواهند شکست تیم خود را پای موارد دیگری بنویسند و نمی‌گویند تیم حریف بهتر بود، گفت:

در زندگی عادی هم عوامل دیگری را در شکست‌ها مهم‌تر می‌دانیم و این در فوتبال رخنه کرده است. هر زمانی که شکست می‌خوریم، از داوری، اشتباهات فردی، وقت‌کشی و بازی بد حریف گلایه می‌کنیم. در حالی که برخی مواقع باید بگوییم حریف بهتر بوده است.

سرمربی تیم نفت مسجدسلیمان با بیان اینکه عدم احترام متقابل در مربیان خارجی و داخلی وجود دارد، تصریح کرد:

لیست تیم ملی ایران به تازگی منتشر شده و بازیکنان برتر ایران در این لیست حضور دارند. اگر کسی به این لیست اعتراضی دارد، پرخاش می‌کند یا موضوع را با ارتباط مستقیم حل می‌کند؟ ما به دنبال راه حل دوم نمی‌رویم و تلاش می‌کنیم در رسانه‌ها صحبت کنیم.

نظر شما