شناسهٔ خبر: 29913166 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

مؤمنی‌راد:

غربی‌ها در قبال اجرای حقوق بشر سیاست دوگانه دارند

یک استاد دانشگاه گفت: غربی‌ها سیاست دوگانه در قبال اجرای حقوق بشر دارند و امروز این موضوع در فرانسه برای همه هویدا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشجویی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، احمد مومنی‌راد بعد از ظهر امروز در نشستی با عنوان «قیام علیه سرمایه‌داری؛ بررسی تحولات و اعتراضات مردم فرانسه علیه نظام سرمایه‌داری» که به همت بسیج اساتید در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: فرانسه خود را مهد دموکراسی و آزادی می‌داند، اما پدیده و تحرکات جلیقه زردها دوگانگی در مواجهه با پدیده‌ها به‌وجود آورده است.

وی افزود: حقوق بشر، آزادی و دموکراسی صرفاً شعارهایی است که غربی‌ها برای رسیدن به اهداف خود مطرح می‌کنند به طور مثال فرانسه در قبال تحرکات ساده روزهای ابتدایی سوریه که در هر کشوری رخ می‌دهد پرچم دوران استعمار سوریه را علم کرده و گفت اسد باید برود ولی در قبال خودشان اینچنین حرکت مردم را سرکوب کردند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: سال‌هاست بیشتر مردم در بحرین اعتراض دارند؛ اما همه غربی‌ها در مواجهه با بحرین یا کودک‌کشی در یمن سکوت کرده‌اند.

مومنی‌راد عنوان کرد: هر اتفاق ضد بشری در عربستان رخ می‌دهد مدعیان دموکراسی راهبرد سکوت پیش می‌گیرند و این مواضع نشان می‌دهد سیطره سیاست، قدرت و ثروت در سیاست امروز جهان مشاهده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: منکر اجرای حقوق بشر نیستیم؛ اما غربی‌ها هستند که سیاست دوگانه در قبال اجرای حقوق بشر دارند و امروز این موضوع در فرانسه برای همه هویدا شد.

انتهای پیام/4007/

نظر شما