شناسهٔ خبر: 29913089 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

تا کنون روی داد؛

بازداشت ۴ هزار و ۵۲۳ معترض در اعتراضات فرانسه

بر اساس گزارش پلیس فرانسه، در جریان بیش از ۴ هفته اعتراضات مردمی در این کشور تا کنون ۴ هزار و ۵۲۳ معترض بازداشت شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتول، بر اساس گزارش پلیس فرانسه از آغاز اعتراضات موسوم به «جلیقه زردها» در این کشور در ۱۷ نوامبر سال جاری میلادی (۲۶ آبان ماه) تاکنون ۴ هزار و ۵۲۳ نفر بازداشت شده اند.

گفتنی است حدود ۲۸۷ هزار نفر از مردم فرانسه تحت عنوان «جلیقه زردها» سازماندهی شده‌ و از روز شنبه ۱۷ نوامبر سال جاری در اعتراض به تصمیم دولت مبنی بر اعمال تعرفه اضافی بر سوخت مایع صدها خیابان در سراسر این کشور را بستند.

اعتراضات جلیقه زردها با وجود اظهارات مقامات دولت فرانسه مبنی بر اینکه تعرفه اضافی بر سوخت مایع در سال آینده لغو خواهد شد، امروز نیز ادامه دارد.

معترضان در واکنش به سیاست های دولت امانوئل ماکرون رئیس جمهوری این کشور به خیابان‌ ها آمده و خواهان استعفای وی شده اند.

این در حالیست که اسپوتنیک دقایقی پیش در خبری فوری از آغاز اعتراضات دانشجویان در فرانسه خبر داد.

پیش از ظهر امروز اعلام شده بود که هر چند «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه برای آرام کردن اوضاع کشورش با نمایندگان اتحادیه های مختلف کارگری دیدار و وعده هایی را به مردم داد؛ اما سندیکای اتحاد ملی دبیرستانی‌ ها در پی سخنان دیروز رئیس جمهوری فرانسه، امروز را «سه‌شنبه سیاه» اعلام کردند و دست به اعتصاب زدند.

اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه وارد پنجمین هفته خود شده و تمهیدات دولت ماکرون برای فرونشاندن اعتراضات تا کنون راه به جایی نبرده است.

نظر شما