شناسهٔ خبر: 29912916 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ایمن سازی پارکها، نیاز کودکان قائمشهری

ساری – ایرنا – کف پوش های تک تکه شده، صدای جیرجیر تاب و سرسره های ترک خورده در برخی از پارکهای شهرستان قائمشهر فضای نامناسبی را برای تفریح و ورزش کودکان قائمشهری بوجود اورده و نیاز است این امکانات مورد بازبینی قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

بازی کردن کودکان در پارک ها موجب تخلیه انرژی روانی و هیجانی آنها می شود و تمرینات کودکان در فضای پارک ها نیز از لحاظ مختلف روانی، جسمانی، یادگیری و اعتماد به نفس تاثیر بسزایی دارد.
براساس مشاهدات عینی خبرنگار ایرنا، فضای بازی پارک ولی عصر شهرستان قائمشهر که یکی از کهن ترین پارک های این شهر است از وضعیت مناسب برای کودکان برخوردار نیست.
شهرستان قائمشهر حدود 10 پارک دارد. اوضاع پارک های این شهر این طور نگران کننده نیست اما برخی فضاهای بازی کودکان ناامن و پرخطر است، تاب هایی که صدای جیرجیرشان به گوش می رسد و می ترسی وسط آسمان و زمین یکی از زنجیرهایش پاره شود و همچنین برخی از سرسره های بازی با ترک خوردگی مواجه است و هر دفعه باید مواظب باشی تا گوشه ای از لباس های کودکان را پاره نکند.
یکی از مادران قائمشهری که فرزندش را به پارک ولیعصر اورده روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا، گفت: پسرم سه ساله است و وقتی که او را به پارک می برم باید خیلی مواظب او باشم تا حادثه ای برای او رخ ندهد.
مائده محمدزاده با بیان اینکه برخی از فضای بازی این پارک کف پوش نداشته و سیمانی است، افزود: اگر فرزندم روی سیمان بیفتد زخمی خواهد شد، بنابراین از مسولان این شهرستان تقاضا دارم تا فضای پارک را ایمن کنند تا ما با خیال راحت فرزندانمان را به پارک بیاوریم.
یکی دیگر از مادران قائمشهری در مورد پارک آبدانسر این شهر به خبرنگار ایرنا ، گفت: این پارک در نزدیکی خانه ام است، فرزندم را سوار تاب کرده ام که صدای جیرجیر زنجیرهای ان مرا به وحشت انداخته است.
سارا کیانی با بیان اینکه یکی از سرسره های این پارک ترک برداشته است، افزود: نمی توانم به فرزندم اجازه دهم که سوار سرسره شود، چرا که می ترسم این ترک خوردگی لبه پیراهنش را پاره کرده و موجب صدمه به فرزندم شود.
وی از مسئولین خواست تا به فکر حل مشکل فضای ناامن پارک ها باشند، چرا که فرزندانشان نیاز به جایی برای تخلیه انرژی دارند.
** معضل امکانات ورزشی در اماکن عمومی
رئیس هیات پزشکی ورزشی شهرستان قائمشهر با اشاره به اینکه یکی از وظایف ما بازدید از اماکن ورزشی، باشگاه ها و بررسی مشکلات و کم و کاستی ها است، گفت: امروزه امکانات ورزشی در اماکن عمومی، به یک معضل جدی تبدیل شده است.
دکتر بهزاد کوچک زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: استاندارد سازی اماکن عمومی و فضاهای ورزشی سطح شهر برعهده شورای شهر و شهرداری است تا نوجوانان، جوانان و در نهایت میانسالان بتوانند از این فضاها استفاده کنند.
وی تاکید کرد: باید حداقل استانداردها در اماکن عمومی ورزشی شهر برای افراد مهیا شود چرا که اگر استانداردها در این مکان ها مهیا نشود اولین آسیب به جسم فرد وارد می شود.
رئیس هیات پزشکی ورزشی شهرستان قائمشهر با اشاره به نیاز به اماکن عمومی برای کاهش آسیب های اجتماعی گفت: اگر استانداردها در اماکن عمومی رعایت نشود در نتیجه افراد به دلیل نداشتن مکانی برای تخلیه انرژی و با توجه به شرایط اقتصادی کشور به سمت بزهکاری کشیده می شوند.
دکتر کوچک زاده افزود: ما به عنوان هیات ورزشی از شورای شهر و شهرداری این تقاضا را داریم تا نسبت به ساماندهی و استاندارد سازی اماکن عمومی سطح شهر اقدام کنند چرا که این مساله باعث می شود تا جوانان فضایی امن همراه با استاندارد برای ورزش داشته باشند.
عضو شورای شهر قائمشهر در خصوص کف پوش های پارک ولی عصر به خبرنگار ایرنا، گفت: طی هفته گذشته به همراه معاونت خدمات شهری شهرداری قائمشهر از فضای پارک ولیعصر قائمشهر بازدید به عمل آورده ایم.
نصیر متانی بورخیلی با بیان اینکه تا دو هفته آینده مشکل کف پوش های فضای پارک حل خواهد شد، افزود: این مساله هزینه زیادی را نمی طلبد و سریعا کف پوش جدید برای حفظ سلامت کودکان در این مکان نصب خواهد شد.
وی در خصوص اقدامات شورا برای حل دیگر مشکلات فضای پارک های شهر، گفت: همان طوری که نبود کف پوش در فضای بازی پارک ولیعصر از سوی یکی از شهروندان به ما اطلاع رسانی شد ، بنابراین از شهروندان می خواهیم تا مشکلات را به ما اعلام کنند تا ما هم بتوانیم نسبت به حل آن مشکلات اقدام کنیم .
معاونت خدمات شهری شهرداری قائمشهر در خصوص اقدامات شهرداری برای ایمن سازی فضای پارک های شهر به خبرنگار ایرنا ، گفت: براساس گزارش ها 500 قالب یک در یک کف پوش فرسوده و یا از رده خارج شده در این شهرستان وجود دارد و همچنین 100 قالب کف پوش در پارک ها وجود ندارد.
مهدی مهدی زاده میزان هزینه برای این تعداد کف پوش را حدود 50 میلیون تومان اعلام کرد.
وی از الویت تامین 100 قالب برای ایمن سازی فضای پارک این شهرستان خبر داد و گفت : برای این تعداد قالب ها 10 میلیون تومان هزینه نیاز است که تا سه هفته آینده ایمن سازی این تعداد قالب ها انجام می شود.
معاونت خدمات شهری شهرداری قائمشهر اولویت اول ایمن سازی فضای پارک را پارک ولیعصر قائمشهر به دلیل پارک مرکزی بودن شهر اعلام کرد .
پارک ولیعصر در سال 1358 با مساحتی حدود بیست و هشت هزار متر مربع مورد بهره برداری قرار گرفت و در سال 1385 نیز مرمت شد. این پارک از کهن ترین پارکهای شهرستان قائمشهر به شمار می آید و در این پارک انواع درختان، مبلمان، فضای بازی کودکان و پیست بازی تعبیه شده است .
مهدی زاده دیگر پارک ها را پارک شهیدان ابراهیمی، پارک شهید طالبی و پارک بانوان اعلام کرد که باید نسبت به ایمن سازی این فضاها هم اقدام شود.
وی به نزدیک شدن پایان سال و دیگر الویت های شهرداری برای رنگ امیزی معابر و فضای سبز خبر داد و گفت: الویت های مختلفی در سطح شهر وجود دارد اما با این اوصاف اوایل سال آینده نسبت به ایمن سازی فضای پارک های شهرستان قائمشهر هم اقدام خواهیم کرد.
7334/1899

نظر شما