شناسهٔ خبر: 29912896 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فرهنگ عمومی و سبک زندگی هیچ وقت از هم جدا نمی‌شوند

مدیر کل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: فرهنگ عمومی و سبک زندگی دو واژه جدانشدنی از همدیگر هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ فاضل عبادی در همایش فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان که در زاهدان اظهار داشت: در حال حاضرحدود ۱۲ هزار نفر در ۳۲ استان، سه منطقه آزاد و نزدیک به ۴۰۰ شهرستان عضو شورای فرهنگ عمومی کشور هستند.

مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه هر شورای فرهنگ و عمومی تقریبا دارای ۳۰ نفر عضو است که می‌توان از این تعداد به عنوان ظرفیت بسیار عظیم فرهنگی نام برد گفت: شورا‌های فرهنگ و عمومی کشور از سال ۳۳ سال گذشته تا کنون ۱۰ دوره کاری با حضور وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل داده است.

وی تصریح کرد: شورا‌های فرهنگ و عمومی در دوره جدید با هدف استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها، انسجام و هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی در سطح کشور برگزار می‌شود.

عبادی با بیان اینکه در ابتدای مسئولیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۵ سرفصل در ۷۵ برنامه در شورای فرهنگی عمومی کشور به تصویب رسیده است افزود: بحث گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، سرمایه اجتماعی اخلاق عمومی، زنان و خانواده، بهداشت و سلامت، آسیب‌های اجتماعی، دین و فرهنگ خرد، ترویج فرهنگ علم و دانش، ایثار و شهادت از جمله سر فصل‌های تصویب شده در شورای فرهنگ و عمومی کشور است.

مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: چهار عنصر اصلی در سبک زندگی خانواده، جامعه، همسالان و فضای مجازی است که می‌توان فضای مجازی را یکی از عوامل تاثیر گذار در سبک زندگی نام برد.

وی بیان کرد: فرهنگ عمومی و سبک زندگی دو واژه جدانشدنی از همدیگر هستند و چنانچه بخواهیم فرهنگ عمومی ارتقا پیدا کند لازم است به سبک زندگی و حواشی آن در رصد متولیان فرهنگی توجه شود از این رو گفتمان فرهنگی درباره سبک زندگی برای نتیجه بهتر باید در دستور کار متولیان فرهنگ و عمومی کشور قرار گیرد.

وی بازگشت به آموزه‌های دینی، ایستادگی در برابر تهاجمات فرهنگی و توجه به آداب و رسوم گذشتگان از عوامل موثر در تقویت شورای فرهنگ و عمومی عنوان کرد و افزود: فرهنگ هر کشور هویت آن جامعه است.

وی با اشاره به آثار تاریخی و گردشگری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این استان از هر جهت درخشندگی خاصی دارد.

مدیر کل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور تصریح کرد: مردم سیستان و بلوچستان مردمانی مهمانواز، فرهنگی، مومن، آزاده و حماسه ساز هستند.

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این همایش به تشریح فضای مجازی و تاثیرات آن در زندگی روزمره پرداخت و گفت: بسیاری از کارشناسان گسترش فضای مجازی را تغییر تمدنی می‌دانند.

سید مرتضی موسویان اظهار داشت: فناوری‌های جدید را در برخی از مواقع بسیار بزرگ و عجیب و غریب برای خودمان حس و آنان را تهدید تلقی می‌کنیم.

وی بیان کرد: همواره در مورد فناوری‌های جدید یک واکنش منفی وجود داشته است.

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فناوری‌های نو را توفانی می‌دانیم که تمام بنیان‌های اساسی و جامعه را بر هم می‌زند.

وی بیان کرد: به فضای مجازی باید از بالا نگاه کنیم و تهدیدات و فرصت‌ها را با هم بررسی کرد، زیرا وارد یک زیست بوم جدید می‌شویم.

موسویان تصریح کرد: همگرایی خاصی بین فناوری‌های جدید در حال رخ دادن است.

انتهای پیام/پ

فرهنگ عمومی و سبک زندگی دو واژه جدانشدنی از همدیگر

نظر شما