شناسهٔ خبر: 29912877 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اقدام خشونت آمیز پلیس آمریکا در جدا کردن کودک یک ساله از مادرش

اقدام جنجالی پلیس آمریکا برای جدا کردن کودکی یک ساله از مادرش، واکنش خشمگیانه مردم را در پی داشته است.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل  خبرگزاري صداوسيما؛ به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان؛ انتشار تصاویر ناراحت کننده ای در آمریکا موجی از خشم و عصبانیت مردم این کشور از عملکرد پلیس را باعث شده است.
بسیاری از مردم آمریکا با مشاهده این تصاویر، اقدام پلیس را غیرمتعارف دانستند و گفتند توسل به این میزان از خشونت آن هم در روبرو شدن با یک مادر و فرزند، قابل پذیرش نیست. این تصاویر، ماموران پلیس آمریکا را نشان می دهد که تلاش می کنند پسر بچه یک ساله را به زور از مادرش جدا کنند. در این تصاویر؛ مادر کودک در حالی که روی زمین دراز کشیده است فریاد می زند که "من پسرم را می خواهم" ، " شما به پسرم آسیب می رسانید".
<div id="video-display-embed-code_2934421" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2299747/2934421?width=400&height=300"></script></div>
در حالی که مادر کودکش را شدیدا در آغوش خود نگه می دارد اما ماموران پلیس به طرزی خشن تلاش می کنند کودک را از وی جدا کنند و سرانجام هم این دو را از یکدیگر جدا می کنند. در این تصاویر همچنین صدای همهمه جمعیت شنیده می شود که با الفاظ مختلف تعجب خود را از این اقدام پلیس اظهار می کنند. این حادثه تلخ روز جمعه در یکی از ادارات دولتی آمریکا در شهر نیویورک رخ داد. ماموران پلیس زمانی وارد عمل شدند که یکی از ماموران امنیتی این اداره در تماس با پلیس به آنها گفت یک زن در این اداره شلوغ روی زمین نشسته است و از بلند شدن خودداری می کند.
"لیسا شربردسوف" مدیر اداره خدمات رسانی بروکلین در این باره به سی ان ان گفت: "ساعت نه صبح بود. جمعیت زیاد بود و صندلی کافی برای نشستن نبود. بسیاری از مردم بودند که جایی برای نشستن نداشتند. این خانم کف زمین نشسته بود اما بارها از وی خواسته شد که از جایش بلند شود و برود. مامور امنیتی در واکنش به خودداری این خانم از بلند شدن ، تصمیم گرفت با فوریت های پلیسی 911 تماس بگیرد. من قبول دارم که این بدترین گزینه ای است که آنها می توانستند انتخاب کنند".
پلیس نیویورک اعلام کرد تحقیقی درباره این حادثه در حال انجام شدن است. این خانم 23 ساله به علت مقاومت در برابر پلیس بازداشت شد و قرار است روز پنج شنبه در دادگاه حاضر شود. پسر یکساله وی نیز تحویل بستگانش شد.

نظر شما