شناسهٔ خبر: 29912810 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس هیئت شمشیربازی استان اصفهان:

برترین آکادمی شمشیربازی آسیا در اصفهان ایجاد خواهد شد

اصفهان- رئیس هیئت شمشیربازی استان اصفهان گفت: طرحی با عنوان توسعه شمشیربازی در آکادمی اصفهان در نظر گرفته شده است که با اجرای آن آکادمی شمشیربازی اصفهان در آسیا بی‌مانند خواهد شد.

صاحب‌خبر -

فرهاد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر پیرامون وضعیت شمشیربازی استان اصفهان و جایگاه آن در کشور اظهار داشت: خوشبختانه استان اصفهان در شمشیر بازی همواره در میان سه استان برتر کشور بوده است. در سال گذشته در رده بانوان ۷ ورزشکار و در رده آقایان ۱۱ ورزشکار ملی‌پوش داشتیم و در واقع ما در همه رده‌های سنی ملی‌پوشانی را دریم.

وی افزود: اردوی تیم ملی جوانان اسلحه اپه بانوان نیز برگزار شد و در ماه گذشته نیز اردوی تیم ملی جوانان اسلحه فلوره آقایان در استان ما برگزار شد.

وی با اشاره به آکادمی شمشیربازی اصفهان افزود: این آکادمی، مجهزترین آکادمی شمشیربازی استان اصفهان است و این موضوع باعث شده تا مربیان تیم‌های ملی درخواست برگزاری اردوهای مختلف در این آکادمی را به فدراسیون بدهند.

رئیس هیئت شمشیربازی استان اصفهان درباره استعدادیابی در این رشته ورزشی افزود: سالانه سه مرحله استعدادیابی انجام می‌گیرد که ظرفیت جذب ما تقریبا تکمیل شده و تنها نفرات خیلی خاص جذب می‌شوند اما به طور کلی استعدادیابی‌های هیئت با تعامل بسیار خوبی که بین هیئت شمشیربازی و آموزش و پرورش وجود دارد و مراجعه مربیان هیئت به مدارس و شناسایی استعدادها و معرفی آنان به آکادمی انجام می‌شود.

وی از تلاش برای فعال کردن  شمشیربازی در شهرستان‌ها خبر داد و افزود: تلاش‌های در حال انجام است تا شمشیرباری در شهرستان‌های مختلف مثل خمینی‌شهر، نجف‌آباد و شاهین‌شهر انجام شده است و در تلاشیم تا سالن‌های اختصاصی برای این شهرستان‌ها اختصاص دهیم.

رضایی از طرح گسترش شمشیربازی در آکادمی شمشیربازی اصفهان گفت و ادامه داد: طرحی را با عنوان طرح گسترش شمشیربازی در آکادمی شمشیربازی استان اصفهان در دستور داریم که طی آن زمینی به این آکادمی اضافه می‌شود که فضایی به عنوان محل گرم‌ کردن ورزشکاران و همچنینی محل سکوی تماشاگران خواهد شد که با اجرای این طرح این آکادمی برترین آکادمی آسیا خواهد شد و ما می‌توانیم برنامه‌های با کیفیت بین‌المللی در این آکادمی برگزار کنیم.

وی پیرامون تاثیر نوسانات ارزی و وضعیت‌ اقتصادی بر روی این رشته ورزشی گفت و افزود: متاسفانه رشته شمشیربازی رشته درآمدزایی نیست و با توجه به استعدادیابی‌های هیئت و اینکه هیئت وظیفه دارد تا از ورزشکاران خود به ویژه ورزشکاران کم‌بضاعت حمایت کند.

رضایی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت دلار و کاهش ارزش پول ملی تاثیر بسیار منفی بر روی فعالیت‌های ما داشته است چراکه برخی وسایل شمشیر بازی از جمله ماسک، تیغه‌های شمشیر و لباس الکتریکی که استانداردهای جهانی را لازم دارد و هنوز تکنولوژی تولید آن در کشور وجود ندارد، لازم است از خارج وارد شود و این افزایش قیمت‌ها به هیئت شمشیربازی و ورزشکاران این رشته فشار وارد می‌کند و هزینه‌های گزافی را بر آنان تحمیل می‌کند که در واقع جدی‌ترین چالشی است که در چند ماه اخیر گریبان‌گیر هیئت شمشیرسازی شده است.

نظر شما