شناسهٔ خبر: 29912752 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی:

پیشنهاد پاداش 1.5 میلیارد تومانی برای نشان دادن اهمیت کار بود

تبریز - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در واکنش به انتشار نامه ای در فضای مجازی مبنی بر پیشنهاد پرداخت پاداش 1.5 میلیارد تومانی برای عوامل دخیل در اخذ رای موقوفات استان گفت: این نامه در پاسخ به نامه ارسالی سازمان مرکزی نوشته شده است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام علی مصائبی امروز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در نامه نخست ارسالی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی به سازمان مرکزی در این باره، مبلغی نوشته نشده بود، اما سازمان تاکید داشت که رقم مشخصی به عنوان حق الوکاله و پاداش عوامل دخیل در اخذ رای به نفع موقوفات نوشته شود.
وی اظهار داشت: بر این اساس همکاران من در اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی برای نشان دادن اهمیت و بزرگی 110 رای رای ماخوذه به نفع سازمان، مبلغ 1.5 میلیارد تومان را به عنوان پاداش پیشنهادی درج کرده اند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی اضافه کرد: البته سازمان اوقاف و امور خیریه نه چنین پولی در اختیار دارد و نه مبلغ پیشنهادی برای حق الوکاله و پاداش، در کمیته مربوط به در سازمان مرکزی تصویب می شود.
صبح امروز سه شنبه نامه ای مبنی بر پیشنهاد مبلغ 1.5 میلیارد تومانی برای حق الوکاله پرونده موقوفات و همین مبلغ برای عوامل دخیل و تاثیرگذار در اخذ رای موقوفات منتشر شد.
در فضای مجازی و رسانه های محلی آذربایجان شرقی ادعا شد که درخواست این مبلغ پاداش به خاطر صدور حکم قطعی موقوفه بودن 35 هزار هکتار از اراضی شهر صوفیان در 25 کیلومتری غرب تبریز بوده است.
اراضی شهر صوفیان به وسعت 35 هزار هکتار از سال ها قبل محل اختلاف بین اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی و مردم این شهر در زمینه وقفی بودن یا نبودن آن بوده است.
شهر صوفیان با حدود 10 هزار نفر جمعیت در 25 کیلومتری غرب تبریز واقع شده است.
518

نظر شما