شناسهٔ خبر: 29912748 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معاون هماهنگ‌کننده ارتش:

آمریکا با حربه ایران هراسی 800 میلیارد دلار اسلحه فروخت

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: استکبار جهانی با حربه ایران هراسی 800 میلیارد دلار اسلحه در منطقه فروخت و منابع کشورهای اسلامی را غارت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز (سه شنبه) در سی و هشتمین دوره مسابقات قرآنی کارکنان پایور و وظیفه ستاد ارتش جمهوری اسلامی گفت: وقوع انقلاب اسلامی موجب از دست رفتن منافع دشمنان در سطح منطقه شد. آن‌ها همواره به دنبال ایجاد بستری برای دستیابی مجدد به منافع از دست رفته خود هستند.

وی ادامه داد: استکبار جهانی با ایجاد تروریسم، تهاجم، تهدیدات فراوان، جنگ تحمیلی، دامن زدن به اختلافات قومی - مذهبی، تحریم‌های متعدد، شبیخون فرهنگی و همچنین جنگ نرم، تلاش کرد تا بستر لازم را جهت بازگشت به منافع نامشروع خود در منطقه ایجاد کند.

رئیس ستاد ارتش با بیان اینکه دشمن با ایجاد پروژه ایران‌هراسی به دنبال پیشبرد اهداف خود در منطقه است، گفت: استکبار جهانی امروز با این حربه میلیاردها دلار اسلحه را در منطقه می‌فروشد و منابع کشور‌های منطقه را در راستای منافع خود غارت می‌کند.

امیر دریادار سیاری با اشاره به اینکه ایران اسلامی همواره بر اساس آموزه‌های دینی و مکتبی به دنبال حمایت از مظلومان و مستضعفان بوده است، افزود: نفوذ ما در منطقه، معنوی و اسلامی است. ما هیچ‌گاه به دنبال کشورگشایی و تصرف دیگر سرزمین‌ها نبوده‌ایم و این‌گونه خط مشی‌ها در مبانی سیاست ما جایگاهی ندارد.

دریادار سیاری با اشاره به فشار دشمن در ابعاد اقتصادی و فرهنگی خاطرنشان کرد: هدف از فشار اقتصادی و فرهنگی ایجاد بی ثباتی و بی امنیتی در کشور است. دشمن با استفاده از جنگ نرم می خواهد فکر ما را عوض کند و وقتی فکرها عوض شدند باورها تغییر می کنند و در پی آن تسلط در کشور آسان می شود و دیگر چیزی به عنوان ارزش های دینی وجود ندارد.

رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: امروز فشار تحریم‌های دشمن بر ملت ما ابعاد اقتصادی و فرهنگی پیدا کرده است و دشمن می‌خواهد با استفاده از این اهرم‌های فشار، وضعیت کشور ما را بی‌ثبات کند.

معاون هماهنگ کننده ارتش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تفاوت جنگ نرم و جنگ سخت گفت: در جنگ سخت افراد کشته می شوند اما در جنگ نرم این مغزها هستند که از بین می رود و فکر آدم ها کشته می شود.

وی ادامه داد: هزینه های جنگ سخت زیاد است اما جنگ نرم هزینه زیادی برای دشمنان ندارد. استکبار جهانی فکر می کند ما نیاز به قیم و بزرگتر داریم، آنها نمی خواهند عظمت ملت ایران را باور کنند.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به اینکه قرآن کتاب حیات و نسخه تمام مشکلات جامعه است، گفت: قرآن برای تمام مشکلات جامعه نسخه دارد، راه حل اختلافات قومی و مذهبی را اتحاد و وحدت می داند. برای برقراری امنیت و ثبات راه درمان ارائه می دهد. امروز نسخه مقابله با جنگ نرم در کتاب قرآن است.

وی در مورد ابزارهای تهاجم فرهنگی در جنگ نرم گفت: ابزار تهاجم فرهنگی در جنگ نرم رسانه، ماهواره، فضای مجازی است که البته به فرموده رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) بصیرت قطب نمای حرکت در فضای غبارآلود امروز است.

وی در مورد اهمیت قرآن در زندگی روزمره تصریح کرد: تنها قرائت و مسابقات قرآنی کافی نیست بلکه عمل به قرآن مفید است. تمام جامعه باید از این سند بالادستی استفاده کنند. با تکیه بر قرآن می توانیم در مقابل ترفندهای دشمنان بایستیم و باید در جهت ترویج مفاهیم قرآنی در جامعه تلاش کنیم و نوک این پیکان نیروهای مسلح هستند.

نظر شما