شناسهٔ خبر: 29912730 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مالخر میلیاردر به دام افتاد

تهران-ایرنا- معاون مبارزه با سرقت وسایل نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کرد: در بازرسی از چند انبار بزرگ متعلق به مالخر حرفه ای، انواع اموال مسروقه به ارزش بیش از هفت میلیارد تومان کشف و ضبط شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا روز سه شنبه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس پایتخت، سرهنگ کارآگاه شمس الدین میرزکی گفت: متهم فردی حدود 50 ساله چندین فقره محکومیت کیفری دارد که به اتهام خرید و فروش اموال سرقتی بازداشت شده است.
میرزکی با بیان اینکه متهم علاوه بر اتهام خرید و فروش اموال مسروقه، در دادگاه نیز پرونده مفتوح دارد و با قید وثیقه آزاد شده است افزود: 14 آذرماه جاری در بررسی ها مشخص شد وی همچنان در زمینه خرید و فروش اموال سرقتی فعالیت دارد که پلیس حدود 2 هفته متهم و انبارهای وی را زیرنظر گرفت.
میرزکی گفت: پس از قطعی شدن خرید و فروش اموال سرقتی توسط این متهم سابقه دار و با اخذ دستور قضایی شعبه 5 بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران در عملیاتی غافلگیرانه، متهم دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال یافت.
معاون مبارزه با سرقت وسایل نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهارداشت: از 6 مخفیگاه مالخر در خیابان های قزوین، هلال احمر، سعادت آباد، خاوران، حکیمیه و تهرانپارس مقادیر زیادی اموال مسروقه به ارزش تقریبی هفت میلیارد تومان کشف شد.
میرزکی با اشاره به اینکه متهم در برخی انبارها از دوربین های مداربسته برای رصد محیط پیرامونی خود استفاده می کرد گفت: متهم در اعترافات اقرار کرد که اموال سرقتی را با علم به اینکه دزدی هستند از 20 هزار تا دو میلیون تومان از سارقان خریده است.
معاون مبارزه با سرقت وسایل نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: مالخر از نظر مالی در رفاه کامل به سر می برد و دارای چندین منزل ویلایی در مناطق مختلف پایتخت است و در اعترافات خود مدعی شد از حدود پنج سال پیش در این حوزه فعالیت می کند.
این مقام مسئول به شهروندان توصیه کرد که ضمن مراقبت در حفاظت از وسایل خود، شمال سریال آنها را ثبت کنند تا در صورت وقوع سرقت، فرآیند شناسایی اموال مسروقه سریع تر انجام و تحویل آنان شود.
تهرام/3225/ 1008

نظر شما