شناسهٔ خبر: 29912702 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

با اعلام شهردار منطقه یک؛

استقرار گروه‌های آموزش و امداد در نقاط حادثه خیز کوهستانی شمال تهران

خبرگزاری میزان- گروه‌های آموزش و امداد با هدف اطلاع رسانی به کوهنوردان در روز‌های پایانی هفته در نقاط حادثه خیز مسیر‌های کوهنوردی شمال تهران مستقر می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، سید مصطفی حاج آقامیر شهردار ناحیه کوهستان منطقه یک با تبریک ۲۰  آذر (۱۱ دسامبر)، روز جهانی کوهستان اظهار داشت: ۶ نقطه حادثه خیز در مسیر‌های کوهستانی شمال تهران مشخص شده است که گروه‌هایی از تشکل‌های مردمی و هیات کوهنوردی استان  تهران در آنجا مستقر می‌شوند تا آموزش‌های لازم را در خصوص نحوه پیشگیری از وقوع حوادث و استفاده از تجهیزات مورد نیاز و افزایش ضریب ایمنی در اختیار دوستداران کوهستان قرار دهند.

وی افزود: این نقاط در ارتفاعات شیر پلا، توچال، پلنگ چال، دو راهی اوسون، دارآباد و کلکچال قرار دارد که مقصد بسیاری از کوهنوردان است.

حاج آقا میر افزود: ۳ پایگاه امداد و نجات نیز در ایستگاه سوم کلکچال، میدان سربند و درکه فعال است تا به هنگام بروز حوادث غیر مترقبه اقدام به خدمات رسانی سریع به کوهنوردان کنند که در همین راستا ۷ پد هلیکوپتر نیز در نقاط قابل فرود آماده سازی شده تا بالگرد‌ها بتوانند نسبت به جابه جایی سریع حادثه دیدگان اقدام کنند.

انتهای پیام/

نظر شما