شناسهٔ خبر: 29912175 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

رئیس جهاددانشگاهی:

مسئولان از مناظره دانشجویان الگو بگیرند

گروه دانشگاه ــ رئیس جهاددانشگاهی کشور با بیان اینکه لازم است تغییر مسئولیت‌های سیاسی بر برنامه‌های بلندمدت و توسعه علمی کشور تأثیر نگذارد، گفت: وقتی پای منافع و مصالح کشور در میان باشد، دانشجویان ما به شکل علمی و منطقی وارد بحث می‌شوند.

صاحب‌خبر -

مسئولان ما از مناظره دانشجویان الگو بگیرندبه گزارش ایکنا؛ سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی کشور، در مراسم اختتامیه هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران که امروز 20 آذرماه در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، اظهار کرد: بنده از مناظره پایانی گروه‌های دانشجویی بسیار لذت بردم و به‌ نظرم جای مسئولان کشور و سیاسیون در مناظره پایانی خالی بود. تصور من این است که وقتی پای مسائل ملی در میان باشد، گروه‌های دانشجویی تصورات رایج جناحی را کنار می‌گذارند. در این مسابقه هم شاهد بودیم گروهی که به تفکر اصولگرایی نزدیک‌تر است، برخلاف آنچه در برداشت رایج تصور می‌شود، بحثی علمی و منطقی را درباره بستن تنگه هرمز مطرح کرد و گروه دیگری که به جریان اصلاح‌طلبی نزدیک‌تر است باز هم بر مبنای مصالح ملی به دفاع از نظراتی پرداخت که شاید در برداشت‌های مردم از جناح مورد نظر آنان وجود نداشته باشد.

طیبی افزود: وقتی پای منافع و مصالح کشور در میان باشد، دانشجویان ممتاز علمی و منطقی وارد بحث می‌شوند و امیدواریم این رویکرد به مسئولان سیاسی و علمی توسعه پیدا کند. در بحث الزامات دانش‌بنیان کشور و توسعه علمی به توافق ملی نیاز داریم تا برنامه‌ریزی درازمدتی انجام شود.

رئیس جهاد دانشگاهی در ادامه گفت: پژوهشی درباره پیشرفت نروژ انجام داده بودیم، طبق گفته آنان کلیدی‌ترین عنصر پیشرفت این جمله است: «برنامه‌ریزی جامع بلندمدت و هماهنگ عمل‌ کردن نهادهای مرتبط.» همه ما می‌دانیم که برنامه‌ریزی بلندمدت و هماهنگ‌ عمل‌ کردن چه معنایی دارد، اما به شرطی این امر تحقق می‌یابد که برنامه‌های بلندمدت مورد وفاق نخبگان کشور قرار بگیرد و تغییر مسئولیت سیاسیون بر آن تأثیر نگذارد.

طیبی در پایان تأکید کرد: مسابقات مناظره دانشجویان الگوسازی خوبی است که در جهاددانشگاهی پیگیری می‌شود. امیدواریم این الگوسازی در دانشگاه‌ها و نیز در بین مسئولان توسعه یابد.

انتهای پیام

نظر شما