شناسهٔ خبر: 29912018 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس جهاد دانشگاهی:

نخبگان در حل چالش ها مشارکت داده شوند

تهران - ایرنا - رئیس جهاد دانشگاهی گفت: باید در مصالح ملی کشور و الزامات پیشرفت دانش بنیان توافق ملی و برنامه ریزی دراز مدت داشته و از نخبگان علمی، سیاسی و فرهنگی در دستیابی به راه حل چالش ها بهره ببریم.

صاحب‌خبر -

سید حمیدرضا طیبی امروز - سه شنبه - در آیین اختتامیه هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران اظهار کرد: زمانی که پای مصالح ملی کشور به میان می آید و بحث علمی است، دانشجویان با درنظرگرفتن نفع کشور مباحث علمی را درنظر می گیرند.
وی با تاکید بر ایجاد ثبات در برنامه ریزی ها و مدیریت کشور عنوان کرد: برنامه ریزی های کشور باید مورد وفاق نخبگان قرار گیرد.
طیبی افزود: در کشوری چون نروژ، کلیدی ترین مولفه پیشرفت و توسعه، برنامه ریزی جامع و درازمدت و هماهنگ عمل کردن نهادهای مرتبط است در حالی که در کشور ما در پی تغییرات سیاسی، برنامه ها نیز تغییر می کند.
رئیس جهاددانشگاهی در حاشیه اختتامیه هفتمین دور مسابقات ملی مناظره دانشجویی در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا گفت: گروهی که فکر می‌کردیم به جریان اصولگرا نزدیک تر است بر اساس کار علمی مطلبی را برخلاف نظری که فکر می شد مطرح کردند و گروهی نیز که فکرمی شد به جریان اصلاح طلب نزدیک باشد باز هم بر مبنای مصالح کشور و کار علمی خود دیدگاهش را مطرح و از آن دفاع کرد. هر دو از دید مصالح ملی کشور به موضوع نگاه کردند.
وی افزود: این نشان می دهد که اگر نخبگان و عقلای کشور در تمامی مسائل کشور به طور منطقی با یکدیگر بحث کنندحتما به راه حل های خوب و درست می رسند.
طیبی با تاکید بر اینکه در حل مسائل ملی و توسعه کشور باید میان نخبگان سیاسی، علمی اجتماعی و فرهنگی گفت وگو و کار علمی صورت گیرد، عنوان کرد: برای حل مسائل کشور باید گفت وگو و مناظره های علمی شکل گرفته و در پایان تصمیم احسن گرفته شود. اگر این اتفاق رخ دهد بسیاری از مسائل کشور حل شده و امکان برنامه ریزی های بلند مدت ایجاد می شود. در این صورت می توان به اهداف پیشرفتی کشور رسید.
رئیس جهاددانشگاهی گفت: مشکل ما حاصل از تحریم نیست بلکه بخش اعظم مشکلات جای خالی بحث های علمی و منطقی است که باعث می شود به تصمیم مورد قبول همه نرسیم.
وی همچنین در باره لزوم حضور دانشجویان ایران در مناظرات بین المللی دانشجویی گفت: در دور اول مناظرات دانشجویان ایران به زبان انگلیسی به این نتیجه رسیدیم که دانشجویان ما دارای توانمندی های فراوانی بوده و مشکلی برای حضور در عرصه بین المللی مناظره ندارند.
رئیس سازمان جهاددانشگاهی با بیان این که دانشجویان ما از نظر زبان انگلسی در سطح قابل قبولی قرار دارند تصریح کرد: به رغم مشکلات مالی در جهاددانشگاهی، مسابقات مناظره انگلیسی را ادامه می دهیم چرا که یکی از ابزارهای مناسب برای شناساندن جمهوری اسلامی ایران و ظرفیت های علمی دانشجویان ایرانی به جهان، شرکت در مسابقات بین المللی است.
**9283** 1200

نظر شما