شناسهٔ خبر: 29911859 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

فعال قرآنی استان تاکید کرد؛

فعالیت‎های قرآنی به یک اندازه در شهر و بخش‌ها توزیع شود

گروه فعالیت‎های قرآنی ـ مسئول دارالقرآن کریم استان قم با اشاره به حمایت جدی ار خانه‌‌های قرآن شهری و روستایی گفت: زیبنده نیست فاصله توزیع فعالیت‎های قرآنی در شهر و بخش‎ها بیش از حد باشد و لازم است برنامه‌های قرآنی شهر به بخش‌های استان نیز تسری پیدا کند.

صاحب‌خبر -

حمایت از خانه‎های قرآن شهری و مناطق روستایی قمحجت‎الاسلام والمسلمین عظیمی، مسئول دارالقرآن کریم استان قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم، با بیان این‌که قرآن مهمترین عامل سعادت انسان است، اظهار کرد: قم از دیرباز محل حضور قاریان و مفسران و عاملان به قرآن و شارحان معارف حقه اهل بیت(ع) بوده، لذا این شهر همواره مورد توجه ائمه اطهار(ع) بوده و آن را حرم خود نامیده‌اند.

وی افزود: قم در جغرافیای کشوری یک استان تک‌شهری با پنج بخش کلی است و کل مساحت آن از اکثر استان‌ها و یا حتی برخی شهرها و بخش‌های کشور کمتر است، اما انبوهی از معارف ناب اهل بیت(ع) و فعالیت‎های فاخر قرآنی، تفسیری و... هر روزه با حضور بزرگان جهان اسلام و تشیع در آن تولید می‎شود.

مسئول دارالقرآن کریم استان قم بیان کرد: با توجه به اینکه امروزه شاهد تحقق افق‎هایی از پیش‌بینی اهل بیت(ع) در خصوص نشر جهانی معارف خاندان نبوت از قم هستیم، بهتر است که به تمام بخش‎های این شهر نگاهی قوی و قرآنی داشته باشیم و استانی قرآنی و اهل بیتی(ع) را پایه‌گذاری کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سال‌های اخیر تشکل‎ها و انجمن‎ها و مؤسسات قرآنی بسیاری در استان قم تشکیل شده‌ است که فعالیت‎های خوب و فاخری را نیز انجام می‎دهند و در این بین دارالقرآن با پوشش گسترده مراکز قرآنی و خانه‏‌های قرآنی سعی در بسط و تقویت کانونی قرآن کریم در مناطق به شکل مردمی داشته است.

عظیمی بیان کرد: بنده نیز به سهم خود به عنوان یک شهروند و نه یک مسئول سعی در ایجاد چنین مراکزی داشته و دارم و امیدوارم که با بسط این مؤسسات و خانه‎های قرآن و محافل سیار و متمرکز مردمی شاهد باشیم که نور قرآن در خانه‎های مردم روز به روز گسترش یابد چراکه برکات این خانه‎های قرآنی گاهی از مؤسسات عالیه نیز بالاتر است؛ هر کاری که رنگ مردمی به خود گرفت، انسان‎سازی او تضمین شده است.

وی با بیان این‌که تقویت خانه‎های قرآنی از اموری است که همه مسئولان و هم مردم باید نگاه ویژه‎ای به آن داشته باشند، افزود: تقویت این خانه‎ها می‎تواند نقش مهمی در توسعه فرهنگ قرآن ‌بین اقشار مختلف به خصوص دانش‌آموزان و بانوان داشته باشد و عموماً بانوان به شرکت در چنین محافلی در محل علاقه دارند و چه خوش است فعالیت‎هایی که در محل‎ها از گذشته نیز صورت می‎گرفت با رنگ قرآن نورانی شود.

این فعال قرآن استان قم بیان کرد: با توجه به تراکم مؤسسات در قم هنوز بخش‎های استان قم نیازمند حمایت‎های قرآنی اهالی فرهنگ و قرآن کریم هستند لذا باید با برگزاری برنامه‏‌های مستمر قرآنی در این مراکز و مناطق برای توسعه فرهنگ قرآنی و ایجاد یک شبکه قرآنی متمرکز در استان اقدام کنیم؛ اصلاً زیبنده نیست فاصله توزیع فعالیت‎های قرآنی در شهر و بخش‎ها بیش از حد باشد و لازم است برنامه‌های قرآنی شهر به بخش‌های استان نیز تسری پیدا کند.

انتهای پیام

نظر شما