شناسهٔ خبر: 29911493 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

آشنایی با براهیم دیاز از منچستر سیتی، یکی از گزینه های مدنظر رئال مادرید

حسین بیجاری

براهیم دیاز یکی از محصولات آکادمی فوتبال منچستر سیتی است.

صاحب‌خبر -

طرفداری- فلورنتینو پرز در راستای خرید ستاره های جوان دنیای فوتبال، به جوان اسپانیایی منچستر سیتی علاقه مند است. 

به گزارش ترنسفر مارکت، براهیم دیاز متولد 3 آگوست 1999 در شهر مالاگا اسپانیا است. وقتی برایان ماروود رئیس بخش اجرایی باشگاه منچسترسیتی در پاییز 2011، خبر از ساخت آکادمی باشگاه منچستر سیتی برای جوانان با مساحتی به وسعت 80 هکتار، 16 زمین چمن، 3 سالن بدنسازی و 6استخر داد، کسی فکر نمی کرد که فقط 6 سال زمان نیاز لازم باشد تا اولین نسل از محصولان آکادمی باشگاه، یعنی فیل فودن و براهیم دیاز به تیم اصلی راه پیدا کنند.

آکادمی فوتبال منچستر سیتی - City Football Academy

این استعداد جوان در سال 2010 و در 11 سالگی به آکادمی فوتبال شهرش (مالاگا) پیوست. در ژانویه 2014 و با مبلغ 350 هزار یورو، منچستر سیتی این ستاره جوان مالاگا را خرید. تا تابستان 2016، براهیم در ترکیب تیم زیر 18 ساله و سپس زیر 23 ساله سیتی بازی می کرد، اما از تابستان 2016 به تیم اصلی فراخوانده شد. براهیم در تاریخ 21 سپتامبر همان سال، اولین بازی رسمی خود را در بازی منچستر سیتی مقابل سوانسی در جام اتحادیه تجربه کرد. اولین فصل برای او خوب پیش نرفت، اما در فصل بعد اوضاع برای این بازیکن جوان اسپانیایی متفاوت شروع شد. براهیم در در اردوی پیش فصل 2018-2017 توسط پپ در بازی های دوستانه به بازی گرفته شد و توانست در بازی دوستانه مقابل رئال مادرید (27 جولای) گل چهارم تیمش را به ثمر برساند و سیتی با نتیجه 4-1 به برتری رسید. در آن تابستان، خلدون مبارک مدیر باشگاه منچستر سیتی در مورد براهیم و دیگر استعداد های جوان تیمش گفت:

به سانچو، فودن و براهیم بنگرید، تنها چند تا از استعداد های مان را نام میبرم. آن ها بازیکنان بسیار با استعدادی هستند.

آکادمی منچستر سیتی - براهیم دیاز - فیل فودن - جیدن سانچو - استعداد های جوان

 این هافبک جوان و اسپانیایی، در تاریخ 21 نوامبر 2017 بازی در لیگ قهرمانان اروپا را برای اولین بار با پیراهن سیتی مقابل فاینورد تجربه کرد و به عنوان بازیکن ذخیره، جانشین رحیم استرلینگ شد. براهیم در بازی مقابل نیوکاسل در تاریخ 20 ژانویه 2018، اولین تجربه حضور در لیگ برتر انگلیس را هم تجربه کرد. در مجموع، براهیم توانست 5 بازی در لیگ برتر انگلیس، 3 بازی در لیگ قهرمانان اروپا، 1 بازی در جام اتحادیه و 1 بازی در جام حذفی برای سیتی انجام دهد و در پایان فصل با این تیم به مقام قهرمانی در لیگ برتر انگلیس برسد. براهیم هم چنین توانست در کنار هم تیمی خود فیل فودن، در تیم منتخب زیر 21 ساله های دنیا از نگاه سایت گل قرار بگیرد. براهیم تنها بازیکن اسپانیایی این لیست منتخب بود.

در فصل 2019-2018 و تا اینجای رقابت ها (اول دسامبر) گواردیولا تنها 3 بار از این بازیکن استفاده کرده است. براهیم ابتدا در بازی جام خیریه مقابل چلسی به عنوان بازیکن جانشین به بازی آمد، سپس در دور سوم جام اتحادیه مقابل آکسفورد در ترکیب اصلی سیتی قرار گرفت. اما اوج کار براهیم در این فصل در بازی منچستر سیتی مقابل فولهام بود. براهیم توانست در این بازی 2 گل بزند و نمره عالی 8.9 از سایت هواسکورد بگیرد. براهیم تا تابستان 2019 با سیتی قرارداد دارد. براهیم در این فصل تاکنون فقط 3 بار به میدان رفته است و قرارداد خود را برخلاف هم تیمی خود (فیل فودن) تمدید نکرده است. (فودن قرارداد جدیدی تا سال 2024 با سیتی امضا کرد)

براهیم در عرصه ملی توانست با پیراهن تیم زیر 17 ساله های اسپانیا در یورو 2016، به مقام نائب قهرمانی برسد. در بازی اسپانیا مقابل آلمان در مرحله نیمه نهایی، براهیم گل دوم تیم ش را به ثمر رساند و زمینه ساز صعود تیم ش به بازی فینال شد، اما در بازی فینال، اسپانیا در ضربات پنالتی مغلوب پرتغال شد. تک گل اسپانیا در این مسابقه توسط دیاز به ثمر رسید. هافبک جوان اسپانیا توانست سه بار در این مسابقات (مقابل ایتالیا، آلمان و پرتغال) گلزنی کند. در این مسابقات خوزه گومز (مهاجم بنفیکا) با 7 گل آقای گل شد.

روزنامه های آ اس و مارکا چندی پیش مدعی شدند که پیشنهاد رئال مادرید به شدت این ستاره جوان منچستر سیتی را وسوسه کرده است.

نظر شما