شناسهٔ خبر: 29911491 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

بانک‌ها دلار را گران‌تر از بازار می‌خرند

همشهری آنلاین: بانک‌ها امروز دلار را ۱۰ هزار و ۶۵۳ تومان از مردم می‌خرند این درحالی است که قیمت دلار در بازار آزاد به ۱۰ هزار و ۳۰۰ تومان نزول کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش تسنیم، ریزش قیمت‌ها در بازار ارز موجب شده تا قیمت صرافی‌های آزاد و اندک دلال‌هایی که هنوز در خیابان فردوسی حضور  دارند از قیمت‌های رسمی صرافی‌های دولتی کمتر شود.

هم اکنون دلار در بازار آزاد ۱۰ هزار و ۳۰۰ تومان فروخته می‌شود این درحالی است که صرافی دولتی با وجود کاهش قیمت نسبت به صبح، دلار را ۱۰ هزار و ۶۰۰ تومان به مردم می‌فروشد.

اما نکته جالب‌تر در بازار امروز ارز این است که بانک‌ها دلار را گران‌تر از قیمت‌های فعلی در بازار آزاد از مردم می‌خرند؛ قیمت خرید دلار در بانک‌ها ۱۰ هزار و ۶۵۳ تومان است درحالی که قیمت بازار آزاد ۱۰ هزار و ۴۵۰ تومان شده است.

خبرنگار تسنیم با چند شعبه خریدار ارز تماس گرفت تا اگر قیمت‌های خرید ارز در روز جاری از سوی بانک مرکزی تغییر کرده، نسبت به انتشار آن اقدام کند؛ ولی شعب می‌گویند: قیمت‌ها همان است که صبح ابلاغ شد.

به گزارش تسنیم، امروز بانک‌های عامل قیمت دلار را ۱۰ هزار و ۶۵۳ تومان و ۲ ریال ، قیمت یورو را ۱۲ هزار و ۱۱۱ تومان و ۲ ریال و قیمت پوند انگلیس را ۱۳ هزار ۴۰۰ تومان برای خرید از مردم اعلام کرده‌اند.

گفتنی است قیمت دلار با کاهش ۲۳۸ تومانی، قیمت یورو با کاهش ۳۳۵ تومانی و قیمت پوند با کاهش ۴۸۳ تومانی در بانک‌های عامل نسبت به روز گذشته اعلام شده است.

نرخ خرید ارز در بانک‌ها، از زمان اعلام تا هفته گذشته عموما رو به افزایش بوده است؛ به طوری‌که نرخ خرید دلار در شعب ارزی بانک‌ها در ابتدا از ۹۵۰۰ تومان آغاز شد و به بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان نیز رسید، اما از حدود سه هفته پیش بانک‌ها نرخ خرید دلار را کاهش دادند.

برچسب‌ها:

نظر شما