شناسهٔ خبر: 29911417 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

نخستین جشنواره بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی - دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان گفت: این جشنواره از ۲۲ تا ۲۵ آذرماه سال جاری با حضور بیش از ۶۰ نویسنده و تصویرگر برجسته کشور در حوزه کودک و نوجوان در کاشان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

نخستین جشنواره بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان برگزار می‌شود

اکبر رضوانیان در گفت‌و‌گو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: جشنواره بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان امسال برای اولین بار در کاشان برگزار شده و در صورت تداوم جشنواره، هر سال موضوعی ویژه برای آن در نظر گرفته می‌شود که امسال با توجه به وضعیت آب در کشور و اهمیت این نعمت خدادادی، آب به عنوان موضوع ویژه جشنواره در نظر گرفته شده است.
وی افزود: ایده برگزاری این جشنواره جزء چهل ایده‌ای بود که موجب انتخاب کاشان به عنوان پایتخت کتاب ایران شد، چون هر شهر یا منطقه‌ای که می‌خواهد به عنوان پایتخت کتاب انتخاب شود، باید طرح‌های خود را برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کند تا بر اساس آنها تصمیم گرفته شود.
دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان بیان کرد: امسال در بخش بین‌الملل جشنواره، آثاری از تصویرگران کشورهای مختلف به نمایش درخواهد آمد و یک نویسنده چینی با هدف بررسی ادبیات کودک و نوجوان چین در جشنواره حضور پیدا می‌کند، ضمن اینکه تلاش می‌کنیم تا در سال‌های آینده تعداد مهمانان خارجی جشنواره را افزایش دهیم.
رضوانیان با اشاره به برنامه‌های جانبی جشنواره گفت: در بخش تقدیر، کتاب‌هایی که از سال 1390 تا 97 با موضوع آب در حوزه کودک و نوجوان منتشر شده باشد، به برترین آنها بر اساس داوری انجمن نویسندگان کودک و نوجوان جایزه تعلق می‌گیرد. در بخش «صدای پای آب»، بیش از 50 نویسنده و تصویرگر آثار خود را با موضوع آب به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده‌اند که از میان آنها، پنج نویسنده و پنج تصویرگر برگزیده شده و پس از برگزاری کارگاه آموزشی و نهایی شدن مرحله داوری، آثار آنها به صورت کتاب منتشر می‌شود.
وی ادامه داد: در طول برگزاری جشنواره، یکی از تخصصی‌ترین نمایشگاه‌های کتاب کودک و نوجوان نیز در کاشان دایر خواهد بود و در حدود 100 مدرسه، قصه‌خوانی، تئاتر کودک، نمایش فیلم کودک و صبحگاه کتاب اجرا می‌شود. همچنین نویسندگان قصه‌های خود را برای نابینایان منطقه کاشان ضبط خواهند کرد تا نابینایان بتوانند از آنها به صورت صوتی استفاده کنند.
دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان اضافه کرد: جشنواره از 22 تا 25 آذرماه سال جاری در میدان فرهنگ و هنر کمال‌الملک کاشان برگزار می‌شود، البته برنامه‌های مربوط به جشنواره در تمام مدارس، هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی اجرا شده و از طرف دیگر، 18 کارگاه آموزشی و هشت جشن امضا و رونمایی از کتاب نیز در طول زمان جشنواره برگزار می‌شود. همچنین بیش از 60 نویسنده و تصویرگر برجسته کشور در حوزه کودک و نوجوان در این چهار روز در کاشان حضور خواهند داشت.
وی افزود: آیین افتتاحیه جشنواره در روز پنجشنبه 22 آذرماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در میدان فرهنگ و هنر کمال‌الملک و مراسم اختتامیه در روز یکشنبه 25 آذرماه با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار می‌شود.
انتهای پیام

نظر شما