شناسهٔ خبر: 29909304 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آسیب های اجتماعی دغدغه جدی شورای اسلامی کرج است

کرج-ایرنا-رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: موضوع آسیب های اجتماعی و پرداختن به آنها از دغدغه های جدی شورای اسلامی کرج است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عباس زارع روز سه شنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز افزود: امسال در اعتبارات جاری شهرداری کرج برای حوزه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی ردیف خاصی قرار داده شده است.
وی با اشاره به راه اندازی سراهای محله در کرج اظهار داشت: در صورتی که برنامه ای در خصوص آسیب های اجتماعی تصویب شود، شورای اسلامی شهر کرج این آمادگی را دارد که برنامه های تصویب شده را مورد حمایت قرار دهد.
زارع گفت: در صورتی که کارگروهی شکل گیرد که این انسجام در استان و کرج ایجاد و وظایف شورای شهر و شهرداری برای سال آینده مشخص شود، این ظرفیت در شورای اسلامی وجود دارد که ردیف های خاصی را در حوزه آسیب های اجتماعی ایجاد و موضوعات را به صورت جدی مورد پیگیری قرار دهد.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز نیز در این نشست گفت: احداث اردوگاه بازپروری معتادان(ماده 16) در استان طلسم شده که نیاز است شکسته شود.
مهدی جوهری افزود: اقداماتی که در سطح استان و ملی نیاز است برای راه اندازی این اردوگاه از سوی دستگاه های مرتبط اجرایی شود باید در برنامه های این دستگاه ها قرار گیرد.
مدیر کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی البرز نیز گفت: برای هر موضوع اجتماعی در صورتی که شغلی ایجاد نشود، گویی هیچ اقدامی صورت نگرفته و به همان حالت اولیه برمی گردد.
سید عبدالله مرتضوی افزود: اینکه سم زدایی صورت گیرد و یا به مراکز ترک اعتیاد معرفی اما اقدامی از جمله مهارت آموزی و ایجاد شغل انجام نشود، گویی هیچ کاری صورت نگرفته است.
وی اضافه کرد: با مهارت آموزی برای معتادان می توان با توانمند سازی، آنها را در مسیر درست قرار داده تا بار دیگر وارد این چرخه نشوند، در غیر اینصورت کلیه فعالیت ها بیهوده است.
سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر البرز نیز در این نشست گفت: احداث اردوگاه ماده 16 در اولویت برنامه های این ستاد قرار گرفته است.
حسین عباسی افزود: سهیمه استان برای ساماندهی معتادان متجاهر 700 نفر است که با توجه به آماری که از بهزیستی و نیروی انتظامی به دست آوردیم، به دنبال این هستیم تا این آمار را افزایش و بتوانیم اعتبار لازم را برای البرز کسب کنیم.
وی اضافه کرد: به همین منظور نیز رایزنی هایی صورت گرفته، زمینی برای ساخت اردوگاه تخصیص و در اولین فرصت اجرایی می شود.
عباسی گفت: یکی دیگر از طرح ها اعتیاد در محیط کار است که به همین منظور، به دنبال این هستیم تا طرح های ویژه ای را اجرا کنیم، 12 دوره آموزشی در استان برگزار که به فرمانداران نیز ابلاغ شده که 2 محیط کار را در هر شهرستان به ما معرفی تا این دوره های آموزشی را بتوانیم برگزار کنیم.
7414/ 6155

نظر شما