شناسهٔ خبر: 29909271 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

دختران زیادی از تیم ملی فوتسال شایسته انتخاب بودند

توسلی: به کسب عنوان بهترین گلر جهان امیدوارم

متاسفانه به دلیل عدم شرکت در مسابقات متعدد بین‌المللی شناخت زیادی از رقبا ندارم اما خیلی امیدوارم به‌عنوان بهترین دروازه‌بان جهان انتخاب شوم.

صاحب‌خبر -
به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، فوتسال ایران در انتخابات برترین‌های جهان نامزدهای بسیاری چه در بخش مردان و چه در بخش زنان دارد؛ از بهترین بازیکن و مربی گرفته تا بهترین تیم و داور. یکی از این نفرات سنگربان تیم ملی بانوان است که بعد از درخشش در مسابقات قهرمانی آسیا برای دومین بار در جمع برترین‌ها قرار گرفت و نامزد کسب عنوان بهترین دروازه‌بان جهان شد. وی پیش از این در سال ٢٠١٥ نیز نامزد این رویداد بزرگ شده بود و حالا باید برای کسب این عنوان با ارزش با گلرهایی از اسپانیا، برزیل، ایتالیا، پرتغال، روسیه و... رقابت کند. در ادامه تازه‌ترین اظهارات فرزانه توسلی را در گفت‌وگو با «فرهیختگان» می‌خوانید.


بعد از شنیدن این خبر چه حسی داشتی؟

بسیار خوشحال شدم که دوباره نامزد این عنوان مهم لقب گرفتم. به هر حال قرار گرفتن در جمع ١٠ دروازه‌بان برتر جهان افتخار بزرگی است که به سادگی میسر نمی‌شود.

فکر می‌کنی چه عاملی باعث این افتخار بوده؟

به نظرم به خاطر عملکرد خوبم در جام ملت‌های آسیا و کسب مقام قهرمانی توانستم خودم را به‌عنوان نامزد برترین‌ها معرفی کنم.

به غیر از تو و اعتدادی، دیگر هم‌تیمی‌هایت می‌توانستند در این لیست قرار بگیرند؟

بله، چراکه نه! ما مدت‌هاست در مسابقات برون‌مرزی شرکت نکرده‌ایم و تنها حضورمان همان مسابقات جام ملت‌ها بود. اگر این اتفاق می‌افتاد قطعا دیگر هم‌تیمی‌های من هم دیده می‌شدند و شاید سهمیه ایران در بین نامزدها بیشتر هم می‌شد.

شانس خودت را برای کسب عنوان برترین دروازه‌بان جهان چقدر می‌دانی؟

متاسفانه به دلیل عدم شرکت در مسابقات متعدد بین‌المللی شناخت زیادی از رقبا ندارم اما خیلی امیدوارم به‌عنوان بهترین دروازه‌بان جهان انتخاب شوم.

چه مسائلی ملاک انتخاب است؟ به هر حال در نگاه اول شاید شانس زیادی نداشته باشی!

ملاک، عملکرد خوب و دیده شدن و جمع کردن امتیازات کافی است اما برای من مهم این است که به‌عنوان نماینده دختران کشورم این مقام به ایران برسد و ناامید هم نیستم.

و صحبت پایانی؟

باید از خانواده‌ام و به‌خصوص هم‌تیمی‌های عزیزم که اگر زحمات آنها نبود من در این جایگاه نبودم، تشکر ویژه داشته باشم. قرار گرفتن در قله آسیا و کسب دو قهرمانی پیاپی باعث شد که من به لطف و زحمات دوستان عزیزم دیده شوم و برای همه‌شان از عمق جان قرار گرفتن در جمع بهترین‌های جهان را آرزومندم.

 

* نویسنده : وحید سلیمانی روزنامه‌نگار

نظر شما