شناسهٔ خبر: 29908753 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدرسه فصلی خلاقیت در اتاق کرمان آغاز به کار کرد

کرمان - ایرنا - نخستین مرحله از مدرسه فصلی خلاقیت و ایده پردازی با عنوان مدرسه پاییزه با حضور 80 دانش آموزان پایه هشتم و نهم در اتاق کرمان آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، سید مهدی طبیب زاده در آیین اختتامیه اجرای نخستین مرحله از مدرسه فصلی خلاقیت و ایده پردازی گفت: لازمه توسعه در همه بخش ها، توسعه نیروی انسانی است و هر مجموعه‌ ای با دارا بودن افراد آموزش دیده و توسعه یافته هویت پیدا می کند.
وی افزایش مهارت آموزی و تربیت دانش آموزان مستعد را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد و ادامه داد: اتاق کرمان با علاقه بسیار و با همکاری بنیاد نخبگان و اداره کل آموزش و پرورش استان از این موضوع به خوبی استقبال می کند.
طبیب زاده با بیان اینکه اتاق، خانه تشکل‌ های بخش خصوصی است بیان کرد: اتاق کرمان در راستای استفاده از جوانان خلاق و صاحب اندیشه و ایده، انجمن جوانان کارآفرین را تشکیل داده و می تواند تشکل های دیگری را با محوریت جوانان راه اندازی کند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایعف معادن و کشاورزی کرمان خطاب به دانش آموزان گفت: کسب موفقیت الزاما تحصیل در رشته های خاص نیست بلکه هر فرد می تواند در رشته مورد علاقه خود رشد کند و به موفقیت برسد که این مهم با کسب دانش و مهارت امکان پذیر است.
وی تصریح کرد: بر اساس آمارها 39 درصد از نیروی انسانی با مهارت کمتر و 60 درصد از نیروی انسانی ماهر در جامعه مشغول به کار خواهند شد که این مهم نشان می دهد افراد دارای مهارت بیشتر با دغدغه کمتری در زمینه اشتغال روبرو خواهند بود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته برنامه ریزی‌ ها بر روی نیروی انسانی صورت می گیرد و مسیر توسعه از آموزش و پرورش می گذرد، گفت: یکی از زیرمجموعه های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اهمیت دادن به تحقیق، پژوهش و خلاقیت است.
احمد اسکندری نسب افزود: در این رابطه 27 پژوهشسرا در استان کرمان فعال است که مسیر توسعه، تحقیق و پژوهش دانش آموزان را هموار کنند.
وی ادامه داد: باید پرورش دانش آموزان خلاق، پرسشگر و مطالبه گر را پیگیری کنیم زیرا این دانش آموزان در آینده نظام و کشور تاثیرگذار هستند.
اسکندری نسب تصریح کرد: با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان 18 هنرستان را برای تربیت دانش آموزان ماهر و کارآفرین در نظر گرفته ایم تا بتوانند مهارت های لازم را کسب کنند.
در این مرحله کارگاه های مشاهده و ایده پردازی، تفکر واگرا، توفان فکری، سنجش خلاقیت، حلقه کندو کاو، طراحی نشان (مدیریت زمان)، ارتباط موثر و همچنین رقابت ها و بازی های خلاقانه برای دانش آموزان برگزار و در پایان پروژه ای برای دانش آموزان تعریف شد که در صورت کسب نمره از این مرحله به مرحله بعد راه خواهند یافت.
برگزاری کارگاه آموزشی برای والدین دانش آموزان با هدف آشنایی با چگونگی فعالیت این مدرسه فصلی نیز از سایر برنامه ها بود.
80 دانش آموز حاضر در این مدرسه از بین 11 هزار دانش آموز مدارس ناحیه 2 استان و پس از ارزیابی صورت گرفته توسط بنیاد نخبگان کرمان انتخاب شده‌ اند.
3029

نظر شما