شناسهٔ خبر: 29908733 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

مدیر آموزش و پرورش بندر آستارا:

اقدام های علمی و فرهنگی در مدیریت پسماند جدی گرفته شود

موسوی حفاظت از محیط زیست را یکی از ضروریات جوامع دانست و گفت: هر اقدام علمی و فرهنگی در مدیریت پسماند جدی گرفته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، « سید سجاد موسوی »  در آیین تجلیل از از دانش آموزان و اولیای مشارکت کننده در مسابقه عمو بازیافت و خاله پاکیزه در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان نقش آموزش و پرورش را در فرهنگ سازی امر بازیافت مهم دانست و اظهارکرد:هر اقدام عملی و فرهنگی در مدیریت پسماند باید جدی گرفته شود.  

وی به معضلات زیست محیطی و تولید انبوه زباله در کشور اشاره کرد و افزود: آموزش حفاظت از محیط زیست یکی از ضروریات جوامع است و فرهنگ سازی در این خصوص باید از دانش آموزان جامعه آغاز شود.  

مدیر آموزش و پرورش بندر آستارا اضافه کرد: فرهنگ کاهش حجم زباله و بازیافت آن فقط بر دوش یک یا دو نهاد نیست بلکه باید تمام قشرها در این کار بزرگ اجتماعی مشارکت داشته باشند.  

موسوی گفت: تفکیک زباله در مبدا در مدیریت پسماند نقش مهمی دارد و هزینه مسیر جمع‌آوری و دفن اصولی زباله را کاهش می‌دهد و در این راستا، باید با تلاش رسانه ها آگاهی عمومی از فایده های تفکیک زباله از مبدا افزایش یابد.  

اهدای لوح و جوایز به نفرات برتر مسابقه و اجرای برنامه نمایش طنز با موضوع فرهنگ تفکیک زباله توسط عمو بازیافت و خاله پاکیزه از دیگر بخش های این آیین در بندر مرزی آستارا بود.

 

نظر شما