شناسهٔ خبر: 29908705 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ارائه دادخواستی در حمایت از ۳ دوره شدن ریاست‌جمهوری مصر

دادگاهی در مصر به شکایت مطرح شده نسبت به محدودیت دو دوره‌ای ریاست‌جمهوری رسیدگی خواهد کرد که احتمالا به عبدالفتاح سیسی فرصت سومین دوره ریاست‌جمهوری را می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، این روزنامه اشاره می‌کند که دادگاه مصری با رسیدگی به دوره مشخص ریاست‌جمهوری موافقت کرده که گامی اولیه برای تغییر قانون اساسی محسوب می‌شود و به سیسی اجازه می‌دهد برای دوره سوم نامزد شود.

این روزنامه به اظهارات قبلی سیسی اشاره کرده و آورده که قصد ندارد برای بیش از دو دوره در این پست بماند اما بسیاری از مصری‌ها می‌گویند، او تلاش می‌کند در قدرت بماند و برای سومین دوره ریاست‌جمهوری نامزد شود.

ایمن عبدالحکیم رمضان، وکیل حامی سیسی دادخواستی را به دادگاه مصر ارائه کرده و در آن آورده که پارلمان مصر باید به بررسی این محدودیت دو دوره‌ای برای سمت ریاست جمهوری بپردازد و تغییراتی را در آن انجام دهد. دادگاه نیز قبول کرده در تاریخ ۲۳ دسامبر این پرونده را رسیدگی کند.

این وکیل گفته که شکی نیست سیسی برای مدتی نامحدود در این سمت بماند دقیقا همانکاری که رهبران قبلی مصر انجام دادند.

وی گفت: من عاشق سیسی هستم و به او ایمان دارم. می‌خواهم او برای همیشه در سمت ریاست جمهوری بماند.

این وکیل و سایر امضا کنندگان طوماری در درخواست خود آورده‌اند که این به مردم بزرگ مصر ظلم است که مدت زمان ریاست جمهوری سیسی محدودیت هشت ساله داشته باشد و به وی زمان کافی برای حل مشکلات اقتصادی و امنیتی مصر داده نشود.

قانون اساسی مصر پس از انقلاب در این کشور که به سرنگونی حسنی مبارک در ۲۰۱۱ منجر شد، مجددا تدوین شده است.

در این تدوین جدید محدودیت دو دوره‌ای برای سمت ریاست جمهوری مصر لحاظ شده و هرگونه تغییر در قانون اساسی به تایید پارلمان این کشور نیاز دارد که البته تحت تسلط و نفوذ حامیان سیسی است. تغییرات در آن باید در رفراندومی ملی تایید شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما