شناسهٔ خبر: 29908671 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

شانزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره در رشت آغاز شد

رشت- شانزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره کشور از امروز به مدت ۲ روز به میزبانی دانشگاه گیلان در شهر رشت آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر سه شنبه شانزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره کشور در استان گیلان و به میزبانی شهر رشت آغاز شد.

این جشنواره به مدت ۲ روز در روزهای ۲۰ و ۲۱ آذر ماه در دانشگاه گیلان برگزار می شود. برگزاری کارگاه شعر و داستان، شب شعر، شعرخوانی و داستان خوانی راه یافتگان به بخش اختتامیه این جشنواره بخشی از برنامه‌های جشنواره است.

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری گیلان در حاشیه این جشنواره در جمع خبرنگاران گفت: شناسایی و جذب استعدادهای ادبی، تبادل اندیشه و تجربه‌­های شاعران و نویسندگان جوان، جریان‌سازی در شعر و ادبیات منطبق بر ارزش­‌های اسلامی از جمله اهداف برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری است.

طاهر پورشعبان ادامه داد: این جشنواره در دو بخش اصلی داستان و شعر با موضوع آزاد و بخش ویژه مدح پیامبر اکرم (ص) و وحدت برگزار و بخش داستان نیز شامل داستان کوتاه و داستانک و بخش شعر آن شامل قالب­‌های شعر سنتی (کلاسیک)، شعر نو(سپید و نیمایی) و ترانه و سرود است.

وی با اشاره به راهیابی ۶۵ اثر شاعر و نویسنده به بخش اختتامیه شانزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره، بیان‌ کرد: آثار زیادی از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده اما نکته قابل توجه این است که بیش از ۲۵۱ اثر متعلق به شاعران و نویسندگان زیر ۲۵ سال است.

مسئول واحد آفرینش‌های حوزه هنری گیلان ادامه داد: اختتامیه این جشنواره روز چهارشنبه ۲۱ آذرماه از ساعت ۱۸ عصر در تالار شهید مطهری دانشکده کشاورزی دانشگاه گیلان برگزار می شود.

گفتنی است بزرگداشت دو شاعر و نویسنده پیشکسوت گیلانی به نام‌های «م. معید» و «مجید دانش آراسته» و همچنین رونمایی از کتاب «گزیده اشعار ۸۰ سال شعر نو گیلان» که توسط هادی میرزانژاد موحد و سید فرزام حسینی جمع آوری شده بخش دیگری از برنامه‌های این جشنواره است.

نظر شما