شناسهٔ خبر: 29908652 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سوژه مردم: مدارس کپری سیستان و بلوچستان

فارس من| مدارس کپری سیستان و بلوچستان تا سال تحصیلی آینده جمع می‌شود

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان، با بیان اینکه از تعداد 200 کلاس کپری در استان، 58 کلاس درس را در دست احداث داریم، گفت: مابقی را نیز تا سال آینده احداث خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، به دنبال ثبت سوژه «مدارس کپری بلوچستان» توسط مردم در سامانه «فارس من»،‌ خبرنگار فارس موضوع را از مسؤول مربوطه پیگیری کرد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: بیش از 1200 مدرسه کپری شناسایی شده در سطح سیستان و بلوچستان داشته‌ایم که از همان سال های گذشته تاکنون، بیش از هزار کلاس ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده است.

علیرضا راشکی گفت: در سال‌های اخیر تعداد کلاس‌های کپری بیشتر شده و در این یکی دو سال، خیّران هم پای کار آمده اند و مدارس یک کلاسه زیادی را جایگزین مدارس کپری کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود 100 کلاس را جایگزین کردیم، ادامه داد: امسال هم ساخت 58 کلاس را شروع کرده‌ایم اما برای تسریع در روند ساخت، نیازمند کمک خیّران هم هستیم زیرا مدارس کوچک هستند و با رقم های 40 تا 50 میلیون به ازای هر کلاس می‌شود مدرسه بسازیم و جایگزین کنیم.

مدیرکل نوسازی،‌توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حال حاضر حدود 200 کلاس کپری در استان وجود دارد، ادامه داد: 58 کلاس درس را در دست احداث داریم، مابقی را هم تا سال آینده احداث خواهیم کرد اما اگر خیّران بیشتر پای کار بیایند، می‌توانیم تا پایان امسال و یا سال تحصیلی آینده جمع کنیم.

وی با بیان اینکه به هر میزان دولت بودجه تخصیص دهد خیّران مدرسه‌ساز نیز همان میزان را متعهد خواهند شد، گفت: در چند سال اخیر میزان مشارکت خیران بیشتر شده است.

راشکی افزود: مشکلات سیستان و بلوچستان در این زمینه مشکلات تاریخی است و حل آنها عزم ملی نیاز دارد که امیدواریم خیّران خارج از استان هم به کمک خیّران داخلی آمده و برای نشاندن لبخند بر لبان دانش آموزان همکاری کنند.

انتهای پیام/ح

نظر شما