شناسهٔ خبر: 29906309 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

همایش بین المللی آسایهل (ASAIHL) در قزوین

خبرگزاری صداوسیما

همایش اتحادیه بین المللی انجمن موسسات آموزش عالی جنوب شرق آسیا (ASAIHL) امروز به طور رسمی در قزوین آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین،  دبیرکل همایش آسایهل در مراسم آغاز به کار این کنفرانس گفت: قزوین زادگاه آثار معماری و تاریخی زیادی است که در ارتقاء علمی و دانشگاهی بسیار موثر است.
نینات اولان وراووث، تحصیلات عالی را موجب ارتقاء علمی و توسعه اقتصادی جوامع دانست و افزود: دانشگاه‌های دولتی به علت کمبود بودجه، قادر به تامین بستر ارتقاء علمی در زمینه‌های مختلف به ویژه برای دانشجویان خلاق نیستند، اما دانشگاه‌های خصوصی می‌تونند این خلاء را پر کنند.
وی ابراز امیدواری کرد با کمک دانشگاه‌ها و موسسات غیردولتی، جایگاه آموزشی در کشور‌ها ارتقا یابد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هم گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با بیش از یک میلیون و ٣٢٠ هزار دانشجو، ٣ هزار عضو هیات علمی و ٤٤٠ واحد دانشگاهی، بزرگترین دانشگاه خصوصی جهان است.
طهرانچی درباره دانشگاه آزاد قزوین هم افزود: این واحد دانشگاهی، با توجه به پیشرفت‌های رباتیک، جزو برترین واحد‌های کشور است.
وی افزود : با توجه به تحولات پیش آمده در جهان و رشد پنج درصدی آموزش عالی در دانشگاه‌های خصوصی، تولید علم در دانشگاه‌ها نقش تعیین کننده‌ای در توسعه دارد و امیدواریم مقالات و راه کار‌های ارائه شده در دانشگاه آزاد، در پیشرفت علمی، فنی، تکنولوژیکی و اقتصادی موثر باشد.
قائم مقام وزارت علوم در امور بین الملل هم با تشریح وضعیت علمی دانشگاه‌های ایران گفت: در طول چند سال اخیر تلاش‌های خوبی برای ارتقاء جایگاه دانشگاه‌های کشور انجام شده و در همین راستا بین المللی سازی دانشگاه آزاد، سطح علمی کشور را ارتقاء می‌دهد.
سالار آملی افزود: گسترش ارتباطات علمی و پژوهشی با دانشگاه‌های آسیایی از برنامه‌های اصلی وزارت علوم است که در این راستا قطعا دانشگاه آزاد اسلامی با توانمندی‌ها و همکاری‌های موثر خود به تحقق اهداف علمی و پژوهشی وزارت علوم و جامعه دانشگاهی ایران کمک می‌کند.
وی افزود: تعریف طرح‌های مشترک تحقیقاتی، مبادله دانشجویان دکتری، برنامه‌های مناسبتی و تابستانی، برگزاری همایش و کارگاه‌های مشترک می‌تواند در تحقق اهداف این کنفرانس اثرگذار باشد.
دبیر کمیته علمی کنفرانس آسایهل نیز گفت: از ٧١ مقاله و ٤ گزارش کشوری ارسال شده به دبیرخانه، پس از بررسی ٣٥ مقاله و ٢ گزارش کشوری مورد تایید قرار گرفته است.
رنجبر افزود: ٦ سخنرانی با محور شرایط آموزش عالی در جهان امروز توسط پژوهشگرانی از کشور‌های ژاپن، مالزی، تایلند و ایران انجام خواهد شد.
به گفته او توسعه و برنامه ریزی درسی نیز به عنوان مباحث کلیدی در آموزش عالی، در ٤ نشست موازی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
اتحادیه بین المللی انجمن موسسات آموزش عالی جنوب شرق آسیا (ASAIHL) در سال ١٩٥٦با هدف توسعه آموزش عالی و افزایش کیفیت آموزشی تاسیس شد.
بیش از ۲۵۰ دانشگاه از کشور‌های ایران، مالزی، اندونزی، تایلند، استرالیا، ویتنام، برونئی، سنگاپور، فیلیپین، کامبوج، هنگ کنگ، هندوستان، ژاپن، میانمار، سریلانکا، تایوان، تیمور شرقی، لهستان، بلژیک، کانادا، فرانسه، انگلستان، نیوزیلند، سوئد و آمریکا عضو آسایهل هستند.
این همایش با عنوان «نقش دانشگاه‌های خصوصی در گسترش و ارتقا آموزش عالی» به مدت سه روز در دانشگاه آزاد قزوین برگزار می‌شود.هم اکنون ریاست این اتحادیه را دانشگاه آزاد اسلامی برعهده دارد.
 
<div id="video-display-embed-code_2935643" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2299473/2935643?width=565&height=316"></script></div>

نظر شما