شناسهٔ خبر: 29905033 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شبستان گزارش می دهد

هزینه هایی که «شعاردهندگان» و «دلواپسان» برای کشور می تراشند

رئیس جمهوری از مخالفان برجام و FATF که شعار سر می دهند خواسته تا هزینه این شعارها را بپردازند، اما سوال اینجاست این شعارها چه هزینه هایی به دنبال دارد که قوه مجریه دیگر توان پرداخت آن را ندارد؟

صاحب‌خبر -



خبرگزاری شبستان، گروه سیاسی_ پریسا رهنما: «حسن روحانی» و تیم دیپلماسی دولت او از سال ۹۲ مغضوب عده ای شده اند که پیش از دولت یازدهم همواره با سردادن شعارهای ظاهرا مقاومتی توانسته بودند سودهای حزبی و جناحی به جیب بزنند. این افراد از آغاز حرکت دولت های یازدهم و دوازدهم تحت عنوان «دلواپسان» انتقادهای تند خود به روحانی و همراهانش را از منطر دلسوزی و دلواپسی برای کشور مطرح کردند.



این در حالی بود که با هر نگاه به انتقادهای بی اساس آن ها به تحرکات دولت به خصوص در عرصه سیاست خارجی می توان به این نکته پی برد که منافع ملی و دلواپسی برای کشور آخرین مساله ای است که «دلواپسان» به آن توجه دارند. تشکیل دادن اعتراض های خیابانی، وارد کردن اتهامات متعدد از جمله جعلی بودن مدرک دکترای رئیس جمهوری، دریافت چندین گرین کارت در حاشیه مذاکرات هسته ای، غرب زدگی و تسلیم طرف مقابل شدن و... هیچ رنگ و بویی از دلواپسی برای سرنوشت کشور و نگرانی از منافع ملی ندارد.



این هجمه ها و اتهامات مخالفان دولت تدبیر و امید در سال های گذشته در موارد متعددی موجب عصبانیت رئیس جمهوری شده و او این از عصبانیت را در قالب اظهارات تند از خود نشان داده است.



روحانی در یکی از سخنرانی های خود حمله تندی به مخالفان مذاکرات هسته ای انجام داد و گفت: «یک عده به ظاهر شعار می‌دهند ولی بزدل سیاسی هستند و تا حرف مذاکره پیش می‌آید می‌گویند ما می‌لرزیم. به جهنم؛ بروید یک جای گرم برای خود پیدا کنید. خداوند شما را ترسو و لرزان آفریده است.»



او در مورد دیگری در سخنرانی انتخاباتی خود نیز خطاب به دلواپسان اظهار داشت: «شما بلدید با دنیا مذاکره کنید؟ شما زبان دنیا را می فهمید؟ شما در فهم زبان ملت خودتان گرفتارید.»


این ها پاسخ های روحانی به دلواپسان بود که با برجام و مذاکرات مخالفت داشتند اما همین افراد پس از خروج آمریکا از برجام و هویدا شدن منافع برجام برای کشور از انتقادات تند به این معاهده دست کشیدند و موضوع دیگری برای تاختن به دولت یافتند. آن ها این بار تلاش های دولت برای خروج از لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی یا FATF را بهانه ای برای مخالفت دانستند . دلواپسان این دفعه با استفاده از ابزارهای سیاسی خاص خود از جمله سردادن شعار در محافل سیاسی همچون صحن مجلس یا آوردن تومار به مجلس یا تاختن به دولت در رسانه های خاص شان FATF را ضد منافع کشور معرفی کردند. شعارهای آن ها در مجلس منجر شد تا رئیس جمهوری این بار این افراد را «شعاردهندگان» بنامد و باز هم با اظهارات تندی به آن ها هزینه های اقداماتشان را گوشزد کند.



روحانی روز گذشته در جمع فعالان راه و شهرسازی خطاب به این دلواپسان و شعاردهندگان تصریح کرده: «کسی که شعار می‌دهد هزینه‌اش را هم پرداخت کند، نمی‌شود در این کشور یک نفر در نهاد یا ارگانی شعار بدهد و آثار شعارش را برای مردم ترجمه نکند، باید ترجمه کنیم.»



رئیس جمهوری هزینه شعارهای این افراد را نبود FATF و گرانی ۲۰ درصد بیشتر برای کشور دانسته و گفته: «می‌گوییم FATF باشد یا نباشد، یک نفر نمی‌گوید اگر FATF باشد یعنی ۲۰ درصد ارزان‌تر، اگر FATF نباشد یعنی ۲۰ درصد گران‌تر.»



این گفته های روحانی به موضوع پوستری با عکس نمایندگان مخالف FATF تبدیل شده که در صفحه اینستاگرام رئیس جمهوری انتشار یافته است.

 

 



این نزاع های سیاسی بازهم منجر به این شده که روحانی از دردسرهای آن بگوید. دردسرهایی که بارها منافع ملی را نشانه گرفته و هزینه های زیادی برای مردم داشته که در سال ۹۶ رئیس دولت تدبیر امید بخشی از آن ها به شرح زیر بیان کرده بود:

*نخواهیم گذاشت آنهایی که 8 میلیارد دلار پول مردم ایران را خوردند،‌ بر مردم مسلط شوند.

* 3 میلیارد و 600 میلیون دلار پول ایران در دست آمریکایی ها بود و 10 ماه از زمانی که احساس می شد ممکن است آمریکا این پول ها را تصاحب کند فرصت داشتند،‌ اما پول ملت را به آنها بازنگرداندند.

*شما که پول ملت را در حلقوم آمریکایی ها گذاشتید انقلابی و طرفدار اصول و اصولگرایی هستید؟

* شما در دوره قدرت خود نتوانستید حتی یک ریال پول ملت ایران را بازگردانید.


این هزینه هایی که رئیس قوه مجریه مرتب از آن برای مخالفان سیاسی خود می گوید این روزها زندگی را بر مردم سخت کرده و امید می رود که وجدان سیاسی و اقتصادی دلواپسان برجام و شعاردهندگان FATF روزی بیدار شود و با پیوستن به جمع مسئولین با وجدان برای معیشت ملت بیش از منافع حزبی و جناحی خود ارزش قائل شوند./

 

برچسب‌ها:

نظر شما