شناسهٔ خبر: 29904723 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وداع با یک هنرمند در خانه اش

تهران- ایرنا- مراسم تشییع پیکر هنرمند فقید طراح گریم، بازیگر‌ و فیلم ساز کشور «پیام صابری» صبح امروز با حضور جمعی از هنرمندان و بازیگران در ساختمان شماره دو خانه سینما برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، امین حیایی، عبدالله اسکندری، شایسته ایرانی، نفیسه روشن،علی اوسیوند، حمیرا ریاضی، جواد یحیوی، رابعه اسکویی، پرستو صالحی، رضا توکلی، حسین تبریزی، اصغر همت، افسر اسدی، علی دهکردی، علی رام نورایی از جمله حاضران در آیین تشییع پیکر صابری بودند.
اجرای این مراسم را جواد یحیوی بر عهده داشت، در ابتدای مراسم علی دهکردی با بیان اینکه بازگشت همه ما به سوی او است، اعلام کرد: امروز ‌‌فقط خانواده پیام صابری و زیبا بروفه داغدار نشدند و همه اهالی هنر رخت سیاه به تن کرده و داغدار شدند. این اتفاق آنقدر دردناک است که هیچ کدام نمی توانیم در مراسم تشییع پیکر این عزیز چیزی بگوییم.
او افزود: رفتن پیام صاعقه ای بر زندگی خانواده سینما زد. او‌باید ده ها سال دیگر فیلم می ساخت و کار می کرد اما به خاطر استرس بالایی که امروز در زندگی همه ما لمس می شود دار فانی را وداع گفت.
عبدالله اسکندری چهره پرداز سینما نیز بیان کرد: ما امروز یک هنرمند را از دست دادیم. پذیرفتن این درد برای همه ما سخت است.
اصغر همت نیز در غم وداع پیام صابری عنوان کرد: از دست دادن عزیز سخت اما از دست دادن جوان خیلی سخت تر است.
افسر اسدی نیز در این مراسم شعری خواند که دیشب از زبان اهورای صابری فرزند پیام صابری و زیبا بروفه که این روزها هفت ماه دارد سروده بود: از این مهمان کوچک شاد بودند/ولی اهریمنان شادی ربودند/صبوری نیز نام صابری چیست/ره پر پیچ و خم را عابری نیست
جواد یحیوی نیز از جمله هنرمندانی بود که در این مراسم صحبت کرد و گفت: خیلی زود پیام را از دست دادیم.
مهری شیرازی نیز با اشاره به اینکه خبر مرگ‌ پیام صابری خیلی هولناک بود عنوان کرد: ما از شنیدن این خبر بهت زده شدیم و همه می دانیم زیبا چقدر،عاشقانه پیام را دوست داشت و امروز فقط باید دعاکنیم تا زیبا بتواند این غم بزرگ را تحمل کند.
پیام ‌صابری متولد سال 1352 بود.وی در سریال ریحانه به کارگردانی سیروس مقدم ایفای نقش کرده بود و کار چهره‌پردازی را با دستیاری در مجموعه امام علی (ع) با همکاری داوود میرباقری آغاز کرد.
با بازی در کار تلویزیونی علی شوقیان در سال 1373 با عنوان «خانه شلوغ» بازیگری را به صورت جدی آغاز کرد و بعد از آن در فیلم «شب روباه» به کارگردانی همایون اسعدیان ظاهر شد.
او در حال ساخت سریال «کوله پشتی» برای شبکه زاگرس بود که روز یکشنبه 18 آذرماه بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.
فراهنگ**9210**3009

نظر شما