شناسهٔ خبر: 29904518 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

دانشگاه آزاد اسلامی ایران سه هزار عضو هیات علمی دارد

به گزارش ایرنا، محمدمهدی طهرانچی روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه سی و دومین کنفرانس عمومی سالانه انجمن موسسات آموزش عالی جنوب شرق آسیا (آسایهل) به میزبانی

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، محمدمهدی طهرانچی روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه سی و دومین کنفرانس عمومی سالانه انجمن موسسات آموزش عالی جنوب شرق آسیا (آسایهل) به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، تاکید کرد: امروز دانشگاه آزاد اسلامی ایران به عنوان یکی از دانشگاه های بزرگ غیردولتی جهان محسوب می شود.
وی ادامه داد: واحد دانشگاهی قزوین در این دوره با توجه به برجستگی و پیشرفت های خود در علومی مانند رباتیک و هوش مصنوعی یکی از واحدهای برتر این دانشگاه به عنوان مجری برگزاری کنفرانس انتخاب شد.
طهرانچی یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین یکی از واحدهای برتر کشور است که در توسعه فناوری جایگاه برتری دارد و هفته گذشته نیز در مسابقات رباتیک آسیا و اقیانوسیه که با حضور 250 تیم از 16 کشور جهان در کیش برگزار شد با کسب 6 عنوان برتر در جایگاه دوم قرار گرفت.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: با توجه به تحولات آموزش عالی جهان و رشد 5 درصدی آموزش عالی، دانشگاه های خصوصی و دولتی نقش تعیین کننده ای را در توسعه دولت ها دارند زیرا آنان خود به تنهایی بار و توان مدیریت آموزش عالی را ندارند.
طهرانچی ادامه داد: از سوی دیگر، قدرت نرم در دهه های اخیر تاثیر روز افزونی نسبت به قدرت سخت داشته که محور آن علم و فناوری است و از سوی دیگر نیز آسیا به خاستگاه قدرت جدید فناوری تبدیل شده و دور نیست که روزی مراکز سنتی قدرت علمی از این منطقه به سایر نقاط جهان انتقال یابند.
این مسئول دانشگاهی تصریح کرد: هرچه روابط اعضای انجمن موسسات آموزش عالی جنوب شرق آسیا قوی تر و تحقیقات مشترک و تبادلات علمی بین آنها فعال تر باشد راه نیل به توسعه همه جانبه نیز سهل تر خواهد بود.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان اضافه کرد: حضور روسای دانشگاه های برتر آسیا فرصتی برای همکاری های علمی، پژوهشی و دانشجویی خواهد بود به همین خاطر در این مدت، زمان و مکان هایی برای مذاکرات دانشگاه ها مشخص شده است.
7388/8054
انتهای پیام

نظر شما