شناسهٔ خبر: 29904311 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جشنواره ملی رضوی از ظرفیت مرز مهران استفاده کند

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی جلسه اتاق فکر هفتمین جشنواره سفرنامه و خاطره نویسی با اشاره به اینکه ٤٣٠ کیلومتر مرز مشترک استان ایلام با کشور عراق، امتیاز

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی جلسه اتاق فکر هفتمین جشنواره سفرنامه و خاطره نویسی با اشاره به اینکه ٤٣٠ کیلومتر مرز مشترک استان ایلام با کشور عراق، امتیاز و ظرفیت بسیار بالاییی برای تردد زائرانی که از عراق به سمت مشهد الرضا حرکت می کنند دارد، اظهار کرد: اهمیت حضور زائران عراقی در مشهد، آن هم از طریق مرز مهران دوچندان است و اعضای اتاق فکر جشنواره سفرنامه و خاطره نویسی رضوی برای سال های بعدی می توانند روی این ظرفیت برنامه ریزی و تمرکز کنند.
وی تصریح کرد: زائر عراقی اغلب از طریق پرواز به سمت مشهد حرکت می کند بنابراین تلاش ما در مجموعه استانداری این است که تعداد پرواز های مشهد از طریق فرودگاه شهدای ایلام را افزایش دهیم و این مسئله علاوه بر اینکه مزایای اقتصادی دارد، پتانسیل خوبی برای کارهای فرهنگی و هنری از جمله جشنواره بین المللی رضوی به حساب می آید.
وی با اشاره به اینکه حوزه سفرنامه و خاطره نویسی می تواند در قالب فضای مجازی نوشته شود، بیان کرد: می توان بخشی از فراخوان جشنواره را به آثاری که در فضای مجازی و در قالب های مختلف نوشته می شود، اختصاص داد.
وی تصریح کرد: فضای مجازی به دلیل جذابیتی که برای جوانان دارد و از سوی دیگر بیگانگی آنها با نوشتار و یادداشت نویسی، فرصت مناسبی است تا یکی از بخش های اصلی این جشنواره، اینترنت و مبحث فضای مجازی باشد.
استان ایلام از سال ٨٦ و به صورت مداوم جشنواره ملی رضوی برگزار شده است که تا سال ٩٠ با موضوعات مختلفی برگزار می شد، اما از سال ٩٠ این جشنواره به صورت تخصصی و با عنوان سفرنامه و خاطره نویسی رضوی برگزار می شود
/6034/7177
انتهای پیام

نظر شما