شناسهٔ خبر: 29904111 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مرجع فولاد | لینک خبر

افتتاح فاز نخست کارخانه ذوب نورد توانارام

منبع: دنیای اقتصاد

فاز نخست کارخانه ذوب نورد توانارام وابسته به گروه صنعتی پارس ساختار با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار آذربایجان شرقی در شهرک صنعتی آخولا تبریز به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش استیل پدیا، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه این مراسم گفت: بیش از ۱۳۰۰ واحد تولیدی تعطیل شده در کشور از ابتدای امسال تاکنون دوباره فعال شده‌اند.رضا رحمانی افزود: صنعت کشور ظرفیت بسیار بالایی دارد که البته هنوز بخشی از آن بدون استفاده مانده است و در این خصوص نیز برنامه‌ریزی مناسبی انجام می‌دهیم.

رحمانی با اشاره به وجود بسترها و ظرفیت‌های غنی صنعتی، معدنی و بخش تجارت در آذربایجان شرقی تصریح کرد: تبریز از نخستین شهرهای صنعتی کشور است که با توسعه بخش صادرات آذربایجان شرقی به صادرات کشور نیز تاثیر می‌گذارد.فاز اول کارخانه ذوب نورد توانارام ظرفیت تولید ۲۴ هزار تن در سال را دارد و طرح توسعه فاز اول با ظرفیت سالانه ۸۰ هزار تن در دست اقدام است.

 

همچنین پیش‌بینی شده است که ظرفیت سالانه تولید نورد و شمش فولادی در فازهای دوم، سوم و چهارم ۲۰۰ هزار تن در هر دوره افزایش یابد که در مجموع به ۴۰۰ هزار تن نورد و ۲۸۰ هزار تن شمش فولادی تولیدی خواهد رسید. در فاز اول کارخانه ذوب نورد برای ۷۰ نفر اشتغال مستقیم و برای ۱۰۰ نفر اشتغال غیر‌مستقیم ایجاد شده است و با توسعه فاز اول و نیز راه‌اندازی فازهای دوم و سوم و چهارم امکان اشتغال‌زایی برای ۸۰۰ نفر به‌طور مستقیم و ۱۲۰۰ نفر به‌طور غیر‌مستقیم پیش‌بینی شده است.برای بهره‌برداری فاز اول در حدود ۲۴۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی و ۱/ ۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری ارزی شده است و برای توسعه فاز اول ۳۶۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی و ۳ میلیون دلار سرمایه‌گذاری ارزی مورد نیاز است. در مجموع برای بهره‌برداری از توان کل مجموعه در پایان فاز چهارم ۲۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی و ۷۵/ ۸ میلیون دلار سرمایه‌گذاری ارزی پیش‌بینی شده است.

استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

نظر شما