شناسهٔ خبر: 29903750 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ارتش آمریکا جستجو برای یافتن ۵ دریانورد گم‌شده در دریای ژاپن را متوقف کرد

ارتش آمریکا جستجو‌ها برای یافتن ۵ دریانورد مفقودی خود که در حادثه هوایی ۶ دسامبر به هنگام سوخت‌گیری هواپیما روی داده بود پایان داد.

صاحب‌خبر -

ارتش آمریکا جستجو برای یافتن 5 دریانورد گم‌شده در دریای ژاپن را متوقف کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، ارتش آمریکا جستجو‌ها برای یافتن ۵ دریانورد مفقود شده خود را که در حادثه هوایی ۶ دسامبر به هنگام سوخت‌گیری هواپیما روی داده بود پایان داد و به طور رسمی اعلام کرد پنج خدمه مفقود شده هواپیمای سوخت‌گیری هرکول  KC-130 جان باخته‌اند.

میشل موری، فرمانده نیروی دریایی آمریکا و دریانوردان حمل و نقل هوایی، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «می دانیم پس از آنکه تمامی نیروها در جستجو‌ی شدید برای یافتن تفنگداران خسته شدند این تصمیم دشوار گرفته شده است. همه ما از این حادثه متاثر هستیم و با تمام خانواده‌ها و دوستان این پنج نفر ابراز همدردی می کنیم.»

به دنبال آنچه مقامات آمریکایی گفتند ممکن است برخورد هوایی بوده باشد دو خلبان دریایی جت جنگنده هورنت پرواز F-A-18 و پنج خدمه کشتی هرکول KC-130 در حدود 320 کیلومتری از سواحل ژاپن مفقود شدند.

گروه جستجو و نجات یکی از دو خلبان هورنت را مرده و دیگری را زخمی در آب‌های محل حادثه یافت. اما هواپیما و کشتی‌های آمریکایی و ژاپنی، خدمه هرکول را پیدا نکردند. هر دو هواپیما از ایستگاه هوایی لاوکانی در ژاپن پرواز کرده بودند.

این حادثه به لیست طولانی حوادث هوایی آمریکا در سراسر جهان در سال‌های اخیر اضافه شده است. افزایش چشمگیر حوادث سبب شده کنگره جلساتی برگزار کند تا نگرانی‌ها در مورد تلفات کارمندان و تجهیزات در عملیات‌های مداوم، تاخیر در مدرنیزه‌شدن، آموزش ندادن و فرسودگی تجهیزات ابراز شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما