شناسهٔ خبر: 29903359 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

اصلانیان: طارمی نباید برگردد، سکوها با او زاویه دارند

صاحب‌خبر -

 بازگشت مهدی طارمی به پرسپولیس، بحث مهم این روزهای تیم برانکو است. طارمی که با حاشیه های فراوان از پرسپولیس رفت، حالا با مخالفت هایی مواجه شده و عده ای از هواداران موافق بازگشت او نیستند. امیرحسین اصلانیان پیشکسوت پرسپولیس هم معتقد است بازگشت طارمی در این برهه زمانی اصلا خوب نیست و بهتر است او به پیشنهادهای دیگرش فکر کند. گفت و گو با امیرحسین اصلانیان را می خوانید.

*بازی پرسپولیس و سپاهان چطور بود؟

در یک سال گذشته اگر از پرسپولیس یک بار بازی قشنگ دیده باشیم، همان 15 دقیقه بعد از گل سپاهان بود. یعنی از زمانی که این تیم بازیکن نداشته و بهانه بسته شدن پنجره مطرح شده، همین یک بار فوتبال بازی کرده. حرف من این است که پرسپولیس با همین بازیکنان رفته فینال آسیا. اگر هم دست برانکو خالی بوده با همین بازیکنان به فینال رسیده. در آن یک ربع، پرسپولیس اگر عقب هم افتاد فشار آورد و جبران کرد. اگر پرسپولیس چنین قدرتی دارد که می تواند سپاهان را در اصفهان تحت فشار بگذارد چطور در فینال نتوانست مقابل کاشیما کاری کند. حالا داور یک بار هم به نفع پرسپولیس سوت بزند. همیشه که نباید اشتباه به ضرر پرسپولیس باشد.

*اتفاقا امسال خیلی این بحث مطرح شده که داوران هوای پرسپولیس را دارند و البته خود پرسپولیسی ها هم نظرشان مخالف این موضوع است.

فغانی جزو بهترین داوران دنیاست. حالا یک صحنه را ندیده. اگر یک اشتباه هم بکند و یک بار هم به سود پرسپولیس گرفته شود، جزو اتفاقات عادی فوتبال است.

*امسال کلا داوری ها به سود پرسپولیس بوده یا به ضررش؟

خیلی عادی بوده. نه به نفع پرسپولیس بوده نه به ضررش. همه چیز آن طوری که باید پیش برود پیش رفته. تیم هایی بوده اند که بیشتر می توانند درباره این موضوع صحبت کنند. اما پرسپولیس با همین وضعیت امتیازهای خوبی جمع کرده در نیم فصل اول. حالا من یک خبر خواندم که گرشاسبی هم رفته...

*بله، آقای گرشاسبی رفت.

البته این دست مجلس است و در اختیار وزارت ورزش هم نیست. پرسپولیس هم در حال رکورد زدن است. سالی یک بار مدیرعامل عوض می کند.

*وضعیت پرسپولیس در نیم فصل دوم بهتر می شود؟

تیم باید در نیم فصل بازیکنان تاثیرگذار بگیرد تا بتواند قهرمان شود. بین بازیکنانی که قرار است بیایند فقط ترابی تاثیرگذار است. بقیه بازیکنانی که قرار است بیایند بد نیستند اما در حد همین بازیکنان فعلی هستند. البته همین که نیمکت خالی نمی ماند خوب است. دست مربی برای تعویض باز می شود. گرچه من برانکو را 20 سال است که می شناسم. آن زمانی که سرمربی تیم ملی بود، اهل تعویض نبود. وقتی سرمربی تیم ملی بود، 6-7 بازیکن فولاد را به تیم ملی دعوت می کرد. به آن ها دست هم نمی زد. آن زمان خیلی ها می گفتند چرا از پرسپولیس که قهرمان لیگ است دعوت نمی کنی. اما خیلی ها یادشان رفته. البته باید به نظر سرمربی تیم ملی احترام گذاشت. الان می گویند چرا از پرسپولیس بازیکن کم دعوت می شود. خب کی روش 5 بازیکن پرسپولیس را دعوت کرد و فیکس تیمش هستند. حالا که شما آن ها را فروخته ای، نمی شود 5 نفر دیگر را هم دعوت کند. این طوری می شود 10 بازیکن. متاسفانه یک سری هستند که فوتبال را نمی فهمند و فضای مجازی هم افتاده دست افرادی که این چیزها را یادشان نیست. در فضای مجازی اتفاقات بدی می افتد. اگر دست من بود، فضای مجازی را در ایران می بستم چون واقعا درست از آن استفاده نمی کنیم.

*پس خدا را شکر که دست شما نیست...

واقعا در ایران از شبکه های مجازی درست استفاده نمی شود. استقلال پنج گل می زند، عکس علی کریمی و محمد پنجعلی و علیرضا خمسه را می گذارند کنار هم، می نویسند سه پنجعلی! کجای دنیا چنین کارهایی می کنند؟ در صفحات مجازی به من پیغام می دهند امیدواریم تیم ملی در جام ملت ها نتیجه نگیرد. وقتی این چیزها می شنوم و می بینم واقعا دوست ندارم در این فوتبال کار کنم. چون قبل از اینکه شروع کنی، برایت آرزوی باخت می کنند. ولی واقعا امیدوارم بعد از این 8 سال و زحماتی که کشیده شده و با وجود این همبستگی که ایجاد شده، یک نتیجه خوبی بگیریم. من درباره تیم رئال مادرید سال 2003 و 2004 یک تحقیقی کردم.

*همان تیمی که کی روش سرمربی اش بود و نتیجه نگرفت؟

بله. اتفاقا یک مطالعه ای کردم که ببینم دلیل نتیجه نگرفتن کی روش چه بوده. او اول که تیم را می گیرد، در اولین گام سوپرکاپ اسپانیا را می برد. تا نیم فصل قهرمان بوده. بعد در جام باشگاه های اروپا در مرحله حذفی اوت می شوند. بعد در لیگ اسپانیا در 6 هفته پایانی به مشکلات داخلی می خورند. از 6 بازی 5 بازی را با تفاضل گل بالا می بازند. اگر 3 بازی را می بردند قهرمان می شدند. حتی اگر یک بازی از آن 5 باخت را می بردند، دوم می شدند. حالا در ایران می گویند کی روش تیم را نابود کرد. نمی گویند به خاطر اختلافات درون تیمی می خواستند او را بزنند زمین. حالا در طول این سال ها کی روش متوجه شده باید داخل تیم را همراه خودش کند و نتیجه اش می شود این همدلی داخل تیمی.

*درباره نقل و انتقالات پرسپولیس صحبت کردی. شایعه شده که طارمی به پرسپولیس برمی گردد. به نظرت بازگشت او به تیم کمک می کند؟

من موافق بازگشت طارمی نیستم. چون سکوها علیه او هستند و اگر دو تا موقعیت از دست بدهد کاری می کنند که روحیه اش از دست می رود. احساس می کنم بزرگ ترین اشتباه زندگی اش را می کند اگر در این برهه بیاید پرسپولیس. هنوز دل هواداران با او صاف نشده. اگر در دو بازی گل نزند کاری می کنند که فرار کند. اگر پول بیاید، خب خیلی گزینه های خارجی خوبی می توانند پیدا کنند و بهتر از این است که طارمی برگردد. همین الان در صفحه اینستاگرام من هشتگ می زنند و کمپین راه انداخته اند برای برنگشتن طارمی.

*پس الان سکوها با طارمی زاویه دارند؟

بله. زاویه شدیدی دارند. خوب نیست برگردد. مهدی ترابی گزینه ای است که روان بازی می کند و در خط حمله خیلی کارآیی خوبی خواهد داشت. اما فکر نمی کنم طارمی الان به درد تیم بخورد.

برچسب‌ها:

نظر شما