شناسهٔ خبر: 29902927 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

پایان نشست رؤسا وکارشناسان حوزه مشارکت ها ی اجتماعی جوانان کشور در چابهار

نشست رؤسا وکارشناسان حوزه مشارکت ها ی اجتماعی جوانان کشور با حضور مدیرکل مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان به همراه مدیران و کارشناسان این حوزه در چابهار برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا ،این نشست به میزبانی معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان و اداره ورزش و جوانان شهرستان چابهار و همکاری انجمن پیشگامان عصر نوین بمدت 2 روز ( 18 و 19 آذرماه ) در چابهار برگزار شد.

در این نشست که شامل 8 پنل آموزشی بود دکتر سجاد سالک مدیرکل مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان به همراه مدیران و کارشناسان این حوزه حضور داشتند.

در پنل اول دکتر سجاد سالک به بررسی و تبیین سیاستهای حوزه مشارکت ها در سال 1397 پرداخت و روسا و کارشناسان مشکلات سمنهای استانهای خود را مطرح نمودند.

در ادامه نیز دکتر سالک و دکتر پاشا رئیس اداره نظارت و ارزیابی فعالیتهای تشکلهای مردم نهاد جوانان در پنل " مجامع سازمان های مردم نهاد جوانان" در مورد مراحل و نحوه ثبت سمنها و برگزاری مجامع انتخاباتی آنها توضیحاتی ارائه نمودند و نحوه ثبت آنها در سامانه آموزش داده شد .

دکتر صادقی رئیس اداره توسعه مشارکتهای اجتماعی جوانان در ادامه توضیحاتی در مورد " رشد کمی /ثبت تقاضا و صدور اعتبارنامه سمنها"  ارائه نمود.

دو کارگاه با عنوان " رشد کیفی/توانمندسازی(طرح ها و برنامه ها )" توسط خانم اسدی کارشناس مسئول آموزش سازمانهای مردم نهاد جوانان و دکتر صادقی ارائه شد .

دکتر سالک در پنل " رسانه و مشارکت اجتماعی جوانان" در مورد اهمیت رسانه در بازتاب و معرفی مشارکتهای اجتماعی سخن گفت و تاکید کرد روسا و کارشناسان حوزه مشارکتهای جوانان تمام توان خود را در جهت ارتباط گیری با رسانه های استانی و کشوری به کار بگیرند زیرا بهترین راه جهت معرفی مشارکتها رسانه و شبکه های اجتماعی است و در این راه از سمنها و روابط عمومی هاباید بهره گرفت.

در پایان این نشست " پرسش ، پاسخ، اظهار نظر جمع بندی نشست " صورت گرفت که نمایندگان هر استان به بیان مشکلات و هم چنین پیشنهادات خود در این حوزه پرداختند.

گفتنی است  غبار روبی مزار شهدای گمنام دانشگاه دریانوردی چابهار ، نشست سازمان های مردم نهاد جوانان چابهار با دکتر سالک مدیرکل مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان و برنامه تور گردشگری دریایی ، برگزاری جشنواره غذاهای محلی استان و برپایی نمایشگاه صنایع دستی توسط سمن گوهر صدف از دیگر برنامه های اجرا شده این نشست دو روزه بود.

در پایان مراسم هم تابلویی نفیس که نماد استان سیستان و بلوچستان بود بهمراه مقداری ادویه محلی منطقه بلوچستان به رسم یادبود از طرف خانم مقیمی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان به نمایندگان استانهای کشور اهدا شد.

 

 

نظر شما