شناسهٔ خبر: 29902813 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری ایده پردازی دانش آموزی در دانشگاه امیرکبیر

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر: کارآفرینی و نوآوری از برنامه‌های راهبردی دانشگاه به شمار می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛ سید احمد معتمدی در مراسم امضای تفاهم نامه میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با مرکز استعداد‌های درخشان با تأکید بر اینکه امروز زمان توجه صرف به برنامه‌های آموزشی گذشته است، گفت: کارآفرینی و نوآوری از جمله برنامه‌های راهبردی دانشگاه به شمار می‌رود. 

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه امروزه زمانی نیست که تنها به برنامه‌های آموزشی اکتفا شود و موضوعات کار آفرینی فراموش شود، افزود: این موضوعات در برنامه‌های راهبردی دانشگاه است به گونه‌ای که با همه مشکلات، ولی سرمایه گذاری‌های خوبی در بخش کارآفرینی داشتیم.

وی با تأکید بر اینکه این سرمایه گذاری‌ها ادامه دارد، گفت: از ۱۰ واحد فناوری به ۱۲۳ واحد رسیدیم که این امر به دلیل افزایش درخواست‌ها بوده و با این افزایش درخواست نیاز به افزایش بیشتر ظرفیت‌ها داریم.

معتمدی با اشاره به همکاری‌های این دانشگاه با بخش‌های مختلف آموزش و پرورش و صنعت، افزود: به نظر من هر دو وزارت علوم تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش یک هدف را دنبال می‌کنند از این رو بازدید‌های دانش آموزان در واحد‌های کارآفرینی انگیزه‌های لازم را برای کارآفرینی در آن‌ها ایجاد می‌کند.

رئیس مرکز ملی استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان نیز در این نشست گفت: وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش هر دو مأموریت‌های مشترکی دارند لازم است که با هم ارتباط بیشتری داشته باشند.

فاطمه مهاجرانی افزود: به رغم چنین رویکردی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تجربه خوبی را برای ادامه همکاری‌ها ایجاد کرد.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای مرکز استعداد‌های درخشان، گفت: ما معتقدیم آموزش یک بسته است که تنها یاد دادن یکسری راه حل‌ها و تکنیک نیست و باید همه حوزه‌ها را در برگیرد.

مهاجرانی با تأکید بر اینکه همه ما در حوزه‌های کارآفرینی، اشتغال، انسان مسؤول و شهروند خوب داریم، افزود: از این رو هیچ مجموعه‌ای نمی‌تواند ادعا کند که همه کار‌ها را می‌تواند انجام دهد.

مدیر کل دفتر فناوری و ارتباط با صنعت نیز در این نشست نیز با اشاره به حضور موفق دانش آموزان در تیم‌های بین المللی، گفت: تجربه همکاری با مدارس برای ما بسیار ارزشمند است و این همکاری ادامه دارد.

مالک نادری با تأکید بر اینکه این دانشگاه در حوزه مهارت افزایی و ایده پردازی جزو نخستین‌هاست، افزود: ۲ سال پی در پی از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان تنها دانشگاه سطح الف کشور اعلام شده است.

وی از برگزاری ۴۰۰ برنامه علمی، فرهنگی و اجتماعی به صورت سالانه در این دانشگاه خبر داد و گفت: مسابقات هوا فضا، رباتیک، پل ماکارونی از جمله این مسابقات است و ما نخستین دانشگاهی در کشور هستیم که موضوع استارتاپ ویکند‌ها را در کشور راه اندازی کردیم و اکنون عمده استارتاپ‌های موجود هسته‌هایی هستند که در این دانشگاه شکل گرفت.

وی با اشاره به زمینه‌های همکاری این دانشکاه با آموزش و پرورش، افزود: در بخش ایده پردازی و توسعه نوآوری از زمینه‌های همکاری ما با دانش آموزان با استعداد به شمار می‌رود و حتی می‌توانند با شرکت‌ها و آزمایشگاه‌های ما همکاری داشته باشند.

نادری با اشاره به راه اندازی دفتر ایده بازار در این دانشگاه گفت: همه اقدامات مربوط به ایده بازار از سوی این دفتر انجام می‌شود و اکنون بسیاری از دانش آموزان در آن شرکت دارند و از امسال برگزاری ایده پردازی‌های دانش آموزی را در دستور کار داریم.

نظر شما