شناسهٔ خبر: 29902272 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

هاشم‌زایی: حل مشکل آلودگی هوای کلانشهرها همت نظام را می‌طلبد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: آلودگی هوای کلانشهرها به دست شهرداری و دولت قابل حل نیست، بلکه همت نظام را می‌طلبد.

صاحب‌خبر -

عبدالرضا هاشم‌زایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به راهکارهای مقابله با آلودگی هوای کلانشهرها، بیان کرد: متاسفانه ما همیشه زمانی مشکل در کشور شکل می‌گیرد و بزرگ می‌شود قصد داریم به طور انفعالی با مشکلات روبه‌رو شویم و با شعار دادن مبارزه را آغاز می‌کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: به عنوان مثال زمانی که کشور تحریم می‌شود به دنبال برجام و FATF می‌رویم، در حالی که ما باید از ابتدا به دنبال ریشه مشکلات باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به آلودگی هوای کلانشهرها اظهار کرد: امروز آلودگی هوای تهران روزی چندین نفر را به کام مرگ می‌برد و شاید تلفات آن از سوانح هوایی و تصادفات جاده‌ای نیز بیشتر باشد. آلودگی هوای کلانشهرها به دست شهرداری و دولت قابل حل نیست، بلکه همت نظام را می‌طلبد.

هاشم‌زایی در ادامه تصریح کرد: ما باید از تجارب کلانشهرهای دنیا نظیر شهر لندن که امروز توانسته‌اند از آلودگی هوا عبور کنند استفاده کنیم. در گام اول ما باید به سمت توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی در سطوح شهرها برویم.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با اشاره به ضرورت شکل گیری نگاه ملی نسبت به آلودگی هوای کلانشهرها افزود: امروز ما باید به سمت استفاده از ماشین‌های نسل ششم و هفتم در شهرها برویم، اما متاسفانه ما هنوز در ماشین‌های نسل اول و دوم هستیم. از سوی دیگر دولت باید با اختصاص تسهیلات مناسب موتورهای کاربراتوری را برقی کند. از سویی دیگر با سیاست‌گذاری باید استفاده از سوخت‌های فسیلی را به حداقل برسانیم.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه ما در هر کاری براساس خط و خطوط سیاسی حرکت می‌کنیم. در زمانی که احمدی‌نژاد با قالیباف مشکلاتی داشتند مجلس شورای اسلامی مبلغی را برای توسعه زیرساخت‌های شهری به شهرداری تخصیص داد، اما آقای احمدی‌نژاد آن مبلغ را به شهرداری نداد یعنی مصالح مردم تهران فدای خط و خطوط سیاسی شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: انجام فعالیت‌های تبلیغاتی و فرهنگ‌سازی در این زمینه‌ می‌تواند در مواردی موثر باشد.

انتهای پیام

نظر شما