شناسهٔ خبر: 29901465 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بیانیه اتحادیه اروپا درباره مذاکرات با ایران در خصوص موضوعات منطقه‌ای

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای جزئیات رایزنی‌های سیاسی این اتحادیه با ایران را درباره مسائل منطقه‌ای از جمله مذاکرات سیاسی یمن و اوضاع سوریه منتشر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس بیانیه‌ای که در سایت اتحادیه اروپا منتشر شده است، رایزنی‌های سیاسی اتحادیه اروپا و نمایندگان چهار کشور عضو آن (فرانسه، آلمان، انگلیس و ایتالیا) درباره مسائل منطقه‌ای با ایران روز دهم دسامبر ۲۰۱۸ در بروکسل برگزار شد.

این چهارمین دور این گفتگو‌ها بود که در این چارچوب برگزار شد. این نشست به ریاست هلگا اشمید، دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، و با حضور نمایندگان چهار کشور فرانسه، آلمان، انگلیس و ایتالیا در سطح مدیران سیاسی برگزار شد. حسین جابری انصاری، معاون وزیر خارجه ایران، ریاست هیئت این کشور را در مذاکرات بر عهده داشت.

گفتگو‌ها حول مسائل سیاسی و شرایط انسانی در یمن متمرکز بود. دو طرف قویا از مذاکرات سیاسی یمن که با میانجیگری نماینده سازمان ملل، در سوئد در جریان است، حمایت کردند.

بر اساس این بیانیه، در این گفتگو‌ها همچنین به روند (مذاکرات صلح) آستانه برای (حل بحران) سوریه پرداخته شد. شرکت‌کنندگان درباره برگزاری نشستی دیگر در آینده نزدیک توافق کردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما