شناسهٔ خبر: 29901143 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استعدادیابی نقالی کودکان در سومین جشنواره آوای صلح

تهران- ایرنا- سومین جشنواره آوای صلح؛ نقالان کوچک با معرفی برترین ها در بخشهای فرهنگی و هنری و برگزاری مسابقه استعدادیابی «نقال شو» به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، موسسه فرهنگی اکو شامگاه گذشته، میزبان هنرمندان کوچک، دیپلمات ها و اهالی فرهنگ و هنر بود و نماینده دبیرکل سازمان ملل و مدیر سازمان جهانی عذا میهمانان ویژه اختتامیه سومین جشنواره آوای صلح بودند.
تجلیل از برترین ها و تعدادی تلاشگران برتر رشته های نقالی، نقاشی، شاهنامه خوانی و داستان نویسی در این مراسم برگزار شد.
در این مراسم همچنین از پوستر مسابقه استعدادیابی «نقال شو» که با موضوع روایتگری و قصه گویی با خلاقیتها و استعدادهای ویژه در گروه سفیران صلح و دوستی ساخته می شود پرده برداری شد.
محمد غفاری تهیه کننده این مسابقه هدف طراحی این مسابقه را زنده کردن فرهنگ داستان گویی و سرگرمی های خردمندانه ایرانی اعلام کرد.
وی افزود: در مرحله نخست، تمام فارسی زبانان دنیا که در یکی از رشته های موسیقی، بازیگری، عروسک گردانی، نقالی، خوانندگی و هنرهای نمایشی، خود را در حد استعدادهای دنیا می دانند می توانند در مسابقه شرکت کنند.
به گفته غفاری، این مسابقه که در گروه سفیران صلح و دوستی طراحی شده است جهت پخش در فضای مجازی و احتمالا در یکی از شبکه های صدا و سیما تولید خواهد شد.
سومین جشنواره آوای صلح در بخشهای اصلی نقالی، داستان نویسی و نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان از 15 تا 19 آذرماه به میزبانی موسسه فرهنگی اکو در تهران برگزار شد.
برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان با موضوع صلح از کشورهای ایتالیا، هند، آلمان و ایران با همکاری سازمان ملل و برنامه جهانی غذا، کمپین «بیمار نادر تنها نیست» با همکاری بنیاد بیماری‌های نادر و انجمن دیابت ایران و برگزاری مسابقه استعدادیابی در حوزه داستان گویی و نقالی با موضوع صلح و دوستی از برنامه های جانبی این رویداد فرهنگی بود.
جشنواره آوای صلح که اولین و سومین دوره آن در ایران و دومین آن در ایتالیا برگزار شده، درصدد ارتقای فرهنگ و هنر سنتی و دیرینه روایتگری، قصه گویی، نقالی و همچنین تقویت اشتراکات فرهنگی و آداب و رسوم منطقه اکو است.
تقویت هنر نقالی با هدف ایجاد انگیزه و پرورش داستان پردازان جوان و حفظ آثار نامملوس میراث معنوی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.
تقویت اشتراکات فرهنگی و معنایی و تاثیر آن در صلح جهانی، احیا و ترویج اشعار مفاخر ادبی در جهان و ارتباط آن با صلح جهانی و زندگی امروز نیز از دیگر رویکردهای این جشنواره بین المللی محسوب می‌شود.
فراهنگ**9053**1055

نظر شما