شناسهٔ خبر: 29901092 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آمادگی ترکیه برای آغاز عملیات نظامی در شرق فرات

معاون رئیس‌جمهور ترکیه گفت این کشور برای آغاز عملیات نظامی در مناطق شرق فرات در سوریه آماده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تی‌آرتی، فواد اکتای، معاون رئیس جمهور ترکیه، گفت این کشور برای عملیات در مناطق شرق فرات در سوریه آماده شده است.

او دیروز در سخنانی در مجلس ترکیه با اعلام این موضوع تاکید کرد: مصمم هستیم به حضور عناصر تروریست در کنار مرز‌های ترکیه در سوریه پایان دهیم. از بین بردن مسیری که تروریست‌ها در پی ایجاد آن در شرق فرات هستند، در دستور کار ما قرار گرفته است.

معاون رئیس جمهور ترکیه با تاکید بر اینکه این کشور مایل است مسئله موجود از راه‌های دیپلماتیک حل شود، گفت: چنانچه این موضوع به تاکتیک اتلاف وقت تبدیل شود، همانگونه که رئیس جمهور اردوغان گفته است، ترکیه خود ناگزیر خواهد بود مسئله را حل کند.

اکتای در ادامه اظهاراتش گفت: ما به تدریج شاهد تعمیق اختلاف نظر‌ها با آمریکا درباره گروه فتو (فتح‌الله گولن) و «پ‌ی‌د» هستیم.  ترکیه خواستار آن است که آمریکا به مبارزه کشور ما با تروریسم احترام بگذارد و از آن حمایت کند.

او در بخش دیگری از سخنرانی خود در مجلس ترکیه با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در فرانسه، گفت: وقایع اخیر در شهر‌های اروپا به ویژه فرانسه، تناقض‌ها و ریاکاری غرب را در خصوص برخی موضوعات آشکار کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما