شناسهٔ خبر: 29901044 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بازداشت ۳۲ رهبر مذهبی و فعال مدنی در مرز مکزیک و آمریکا

R1036247/P36446/S8,1128/CT10

مقام‌های آمریکایی حداقل ۳۲ رهبر دینی و مذهبی و فعال مدنی و حقوق بشر را که در دفاع و حمایت از مهاجران آمریکای مرکزی در مرز مکزیک تجمع کرده بودند، بازداشت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، 32 رهبر مذهبی و فعال مدنی روز دوشنبه در جریان اعتراض به برخورد سرکوب گرایانه با مهاجران آمریکای مرکزی در مرز مکزیک و ایالات متحده، توسط مقام های آمریکایی بازداشت شدند. این تجمع اعتراض آمیز روز دوشنبه در نزدیکی موانع مرزی در سن دیگو برگزار شده است.

بر اساس این گزارش، بیش از 400 تظاهرات کننده که بسیاری از آنها را رهبران کلیساها، مساجد و اقلیت های قومی و فعالان حقوق بشر تشکیل می دادند، در این تجمع اعتراض آمیز شرکت کرده بودند. شرکت کنندگان در این تظاهرات خواستار توقف بازداشت و اخراج مهاجران آمریکای مرکزی شده و از واشنگتن خواستند تا از مهاجرانی که وارد شهر تیجوانای مکزیک شده اند و قصد ورود به خاک ایالات متحده را دارند، استقبال کند.

 

این تجمع اعتراض آمیز با دخالت ماموران فدرال آمریکا و بازداشت تعدادی از رهبران مذهبی و فعالان مدنی همراه شد.

سخنگوی گشت مرزی آمریکا در این باره گفت: 31 نفر توسط ماموران حفاظت فدرال به خاطر ورود به منطقه ممنوعه مرزی بازداشت شده اند و یک نفر نیز توسط گشت مرزی به خاطر اهانت به یک مامور بازداشت شده است.

این دومین رویارویی ماموران و مقام های آمریکایی با معترضان در مرز مکزیک به شمار می رود، آن هم از زمانی که هزاران نفر از مهاجران آمریکای مرکزی وارد شهر تیجوانا شده اند.

پیش از این نیز ماموران گشت مرزی آمریکا به سوی مهاجرانی که قصد ورود به خاک ایالات متحده را داشتند، گاز اشک آور شلیک کرده اند.

تازه ترین آمارهای اداره گمرک و محافظت از مرز آمریکا نشان می دهد که درخواست های پناهندگی در مرز مکزیک و آمریکا در سال مالی 2018 میلادی با رشد 67 درصدی نسبت به سال قبل از آن روبرو شده است.

انتهای پیام/

نظر شما