شناسهٔ خبر: 29900665 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ورود سامانه بارشی از اواخر وقت امشب به کشور

تهران - ایرنا -کارشناس سازمان هواشناسی گفت: پیش بینی ها نشان می دهد از اواخر وقت امشب سامانه ای بارشی از شمال غرب وارد کشور می شود که چهارشنبه در نیمه غربی آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی بارش باران، برف و وزش باد شدید را به همراه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

فریبا گودرزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: با توجه به تاثیر این سامانه همچنین روز پنجشنبه در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و شمال کردستان بارش باران و برف و وزش بادهای شدید رخ خواهد داد.
وی اظهار داشت: روز پنجشنبه علاوه بر مناطق ذکر شده استان های زنجان ، کرمانشاه و غرب گیلان نیز بارش پراکنده خواهد داشت.
کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: همچنین از اواسط وقت امروز و چهارشنبه استان های اردبیل و گیلان شاهد وزش بادهای شدید جنوبی در قالب باد گرم خواهد بود و افزایش دمای 6 تا 8 درجه ای در این مناطق رخ خواهد داد.
وی تاکید کرد: به مسافران و گردشگران این مناطق توصیه می شود از روشن کردن آتش و رها کردن آن در جنگل خودداری کنند.

*** غلظت آلاینده ها در شهرهای صنعتی
وی گفت: در سایر نقاط کشور در سه روز آینده جوی پایدار پیش بینی شده و شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده ها را خواهند داشت.

*** وضعیت هوای تهران / گرمترین و سردترین نقاط کشور
کارشناس سازمان هواشناسی افزود: تهران هم تا پنجشنبه صاف و غبار محلی دارد، کمینه دمای امروز صبح پایتخت 5 درجه سانتی گراد بود و بیشینه به 12 درجه می رسد.
گودرزی گفت: میناب و راسک با 29 درجه بالای صفر و شهرکرد و کوهرنگ با 7 درجه زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند.
علمی 9014**1440

نظر شما